Beste Mensen,
ik ben nu een jaar bezig met een dierenasiel op poten te zetten, maar de boekhouding hiervan loopt momenteel rampzalig.
Daarom ben ik aan het proberen een leuk (vooral praktisch) excel ding op poten te zetten (in excel 2013), maar ben hier niet echt een genie in..
Momenteel zit ik met het volgende probleem:
ik heb 3 soorten dieren
hond
kat
andere
deze staan in een drop down luik
wanneer men kat kiest, kan men verschillende opties hebben
kat van de regio
kat van buiten de regio
onder beide opties zitten volgende vervolg opties:
kat die in orde is met chip, inenting en castratie
kat die slechts met 2 van de 3 in orde is
kat die slechts met 1 van de 3 in orde is
kat die met niets in orde is
zeer oude of zieke kat
kitten
zwerfkat
afhankelijk van wat gekozen wordt, zal de prijs veranderen:
kat die in orde is met chip, inenting en castratie -> prijs A
kat die in orde is met 2 van de 3 -> prijs B
kat die in orde is met 1 van de 3-> prijs C
kat die met niets in orde is -> prijs D
kitten -> prijs E
zwerfkat -> gratis indien van de regio, te betalen adhv in orde met alles of slechts 1 of 2 of geen zaken indien niet van de regio
zeer oude of zieke kat -> prijs kan varieren en moet handmatig ingevuld worden
Vervolgens zouden de gegevens uit verschillende tabbladen, op een hoofdtabblad verzameld moeten worden op datum.
Ik heb bv subtabbladen:
adopties
afstanden
subsidies
lidmaatschap
meter en peterschap
verkopen dierenspullen
het kan zijn dat bv op 13/08/2013 zowel 2 adopties gebeuren als een afstand en een lidmaatschap
In elk apart tabblad worden de dingen ingeput (dus bij adoptie tabblad worden 2 lijntjes ingevuld, in afstandtabblad 1 lijntje en in lidmaatschap 1 lijntje), en de gegevens uit deze tabbladen die met dit lijntje overeenkomen, moeten ook te zien zijn in het hoofdtabblad, maar op chronologische datum. als de datum hetzelfde is, moeten ze gewoon onder elkaar weergegeven worden tot de gegevens met een volgende datum aan bod komen.
Zou iemand me alsjeblieft hiermee kunnen helpen?
Ik ben nu al dagen aan het zoeken, en ben al iets verder gekomen, maar bijlange nog niet wat het moet zijn..
Of zou iemand interesse hebben om dit samen met me te maken? hoe sneller het immers op poten staat, hoe beter, want de inkomsten en uitgaven lopen elke dag en ik loop enorm achter met de registratie ervan..
het zou bovendien handig zijn dat vrijwilligers bv de file adoptie katten bij kunnen vullen en dat dit dan automatisch aanvult in mijn ontvangstenfile, zonder dat zij toegang hebben tot dit overkoepelend document..
een hele dikke kus voor wie me kan helpen
alvast dankjewel!
ik ben nu een jaar bezig met een dierenasiel op poten te zetten, maar de boekhouding hiervan loopt momenteel rampzalig.
Daarom ben ik aan het proberen een leuk (vooral praktisch) excel ding op poten te zetten (in excel 2013), maar ben hier niet echt een genie in..
Momenteel zit ik met het volgende probleem:
ik heb 3 soorten dieren
hond
kat
andere
deze staan in een drop down luik
wanneer men kat kiest, kan men verschillende opties hebben
kat van de regio
kat van buiten de regio
onder beide opties zitten volgende vervolg opties:
kat die in orde is met chip, inenting en castratie
kat die slechts met 2 van de 3 in orde is
kat die slechts met 1 van de 3 in orde is
kat die met niets in orde is
zeer oude of zieke kat
kitten
zwerfkat
afhankelijk van wat gekozen wordt, zal de prijs veranderen:
kat die in orde is met chip, inenting en castratie -> prijs A
kat die in orde is met 2 van de 3 -> prijs B
kat die in orde is met 1 van de 3-> prijs C
kat die met niets in orde is -> prijs D
kitten -> prijs E
zwerfkat -> gratis indien van de regio, te betalen adhv in orde met alles of slechts 1 of 2 of geen zaken indien niet van de regio
zeer oude of zieke kat -> prijs kan varieren en moet handmatig ingevuld worden
Vervolgens zouden de gegevens uit verschillende tabbladen, op een hoofdtabblad verzameld moeten worden op datum.
Ik heb bv subtabbladen:
adopties
afstanden
subsidies
lidmaatschap
meter en peterschap
verkopen dierenspullen
het kan zijn dat bv op 13/08/2013 zowel 2 adopties gebeuren als een afstand en een lidmaatschap
In elk apart tabblad worden de dingen ingeput (dus bij adoptie tabblad worden 2 lijntjes ingevuld, in afstandtabblad 1 lijntje en in lidmaatschap 1 lijntje), en de gegevens uit deze tabbladen die met dit lijntje overeenkomen, moeten ook te zien zijn in het hoofdtabblad, maar op chronologische datum. als de datum hetzelfde is, moeten ze gewoon onder elkaar weergegeven worden tot de gegevens met een volgende datum aan bod komen.
Zou iemand me alsjeblieft hiermee kunnen helpen?
Ik ben nu al dagen aan het zoeken, en ben al iets verder gekomen, maar bijlange nog niet wat het moet zijn..
Of zou iemand interesse hebben om dit samen met me te maken? hoe sneller het immers op poten staat, hoe beter, want de inkomsten en uitgaven lopen elke dag en ik loop enorm achter met de registratie ervan..
het zou bovendien handig zijn dat vrijwilligers bv de file adoptie katten bij kunnen vullen en dat dit dan automatisch aanvult in mijn ontvangstenfile, zonder dat zij toegang hebben tot dit overkoepelend document..
een hele dikke kus voor wie me kan helpen

alvast dankjewel!