• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link dropdown list met andere drop down list + andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofke

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Beste Mensen,

ik ben nu een jaar bezig met een dierenasiel op poten te zetten, maar de boekhouding hiervan loopt momenteel rampzalig.
Daarom ben ik aan het proberen een leuk (vooral praktisch) excel ding op poten te zetten (in excel 2013), maar ben hier niet echt een genie in..

Momenteel zit ik met het volgende probleem:
ik heb 3 soorten dieren
hond
kat
andere
deze staan in een drop down luik

wanneer men kat kiest, kan men verschillende opties hebben
kat van de regio
kat van buiten de regio

onder beide opties zitten volgende vervolg opties:
kat die in orde is met chip, inenting en castratie
kat die slechts met 2 van de 3 in orde is
kat die slechts met 1 van de 3 in orde is
kat die met niets in orde is
zeer oude of zieke kat
kitten
zwerfkat

afhankelijk van wat gekozen wordt, zal de prijs veranderen:
kat die in orde is met chip, inenting en castratie -> prijs A
kat die in orde is met 2 van de 3 -> prijs B
kat die in orde is met 1 van de 3-> prijs C
kat die met niets in orde is -> prijs D
kitten -> prijs E
zwerfkat -> gratis indien van de regio, te betalen adhv in orde met alles of slechts 1 of 2 of geen zaken indien niet van de regio
zeer oude of zieke kat -> prijs kan varieren en moet handmatig ingevuld worden

Vervolgens zouden de gegevens uit verschillende tabbladen, op een hoofdtabblad verzameld moeten worden op datum.
Ik heb bv subtabbladen:
adopties
afstanden
subsidies
lidmaatschap
meter en peterschap
verkopen dierenspullen

het kan zijn dat bv op 13/08/2013 zowel 2 adopties gebeuren als een afstand en een lidmaatschap
In elk apart tabblad worden de dingen ingeput (dus bij adoptie tabblad worden 2 lijntjes ingevuld, in afstandtabblad 1 lijntje en in lidmaatschap 1 lijntje), en de gegevens uit deze tabbladen die met dit lijntje overeenkomen, moeten ook te zien zijn in het hoofdtabblad, maar op chronologische datum. als de datum hetzelfde is, moeten ze gewoon onder elkaar weergegeven worden tot de gegevens met een volgende datum aan bod komen.

Zou iemand me alsjeblieft hiermee kunnen helpen?
Ik ben nu al dagen aan het zoeken, en ben al iets verder gekomen, maar bijlange nog niet wat het moet zijn..
Of zou iemand interesse hebben om dit samen met me te maken? hoe sneller het immers op poten staat, hoe beter, want de inkomsten en uitgaven lopen elke dag en ik loop enorm achter met de registratie ervan..

het zou bovendien handig zijn dat vrijwilligers bv de file adoptie katten bij kunnen vullen en dat dit dan automatisch aanvult in mijn ontvangstenfile, zonder dat zij toegang hebben tot dit overkoepelend document..

een hele dikke kus voor wie me kan helpen:)

alvast dankjewel!

Het forum heet HELPMIJ.
Er zal dan toch een xls voorbeeldbestandje nodig zijn om je te kunnen helpen

is dat de excell file waar ik al mee bezig ben hieraan koppelen?

ja die natuurlijk, aan welke andere file denk je dan ?

Ik heb even gekeken en een andere validatie aangemaakt. Zie de tab "afstanden"

Bekijk bijlage nieuwe boekhouding -edit Peter B.xlsx

Je kunt nu 3130 soorten specificeren (en als het goed is meer ...). Mocht je toch liever onderverdelen door eerst soort te kiezen, en dan de soort subsoort etc. dan heb ik ook nog een oplossing (ik heb iets dergelijks ooit gevonden en gebruikt).

sofke

Wat wordt er bedoeld met tabblad hondenvangen Lama, waar je ook rekening mee moet houden is, zijn er meer mensen die met dit programma moeten werken, want dan zal je het ook gebruiks vriendelijk moeten voorstellen,niet iedereen is even handig met de PC, ik ga er vanuit dat er bij jou vrijwilligers aan de slag zijn.

Hey Peter!

super!!! dat is al een pák beter!!!!

Nog een paar vraagjes:

een cel die opgemaakt is met een gegevensvalidatie blijft blanco tot je erop klikt. Kan ik makkelijk de hele kolom een opmaak geven zodat in elke cel van die kolom bv het woordje 'kies' staat, zodat de vrijwilligers weten dat ze daarop moeten klikken om te kiezen?
En dat ik dan in mijn kolom die naar deze keuze linkt om een prijs weer te geven, dan niet zoals nu "#NAAM?" krijg, maar bv gewoon het bedrag "0 euro"? (en dat dat dan ook geldt voor die gehele kolom).

ander vraagje:

als een hond bv extra vachtverzorging nodig heeft, komt er een bedrag extra bij de afstandsprijs.
moet ik hiervoor dan gewoon nog een extra kolom aanmaken? of kan ik wanneer een vrijwilliger bv "hond eigen regio alles in orde" selecteert, een bijkomende keuze geven waarbij ze moet aanvinken of de hond vachtverzorging nodig heeft, zodat dan automatisch dit bedrag bij de afstandskost wordt geteld?

een andere belangrijke vraag:
ik moet de inkomsten kunnen verzamelen in het hoofd ontvangsten tabblad. Dit moet op datum gesorteerd worden, maar het is natuurlijk mogelijk dat er op eenzelfde dag 5 verrichtingen gebeuren.
Het is dus wel van belang dat een verrichting van bv 11/08 VOOR een verrichting van 15/08 wordt weergegeven, maar als er op 15/08 5 verrichtingen gebeuren, moeten die 5 verrichtingen er wel in verschijnen (ongeacht in welke volgorde die 5 staan).

@ jean paul:hondenvangen lama = een regio waar wij het hondenvangen doen (zo noemt die politiezone zichzelf).

Ik wil je niet direct ontmoedigen, maar omdat je samenvattingen wil gaan maken van je gegevens is het een slecht idee om op verschillende werkbladen informatie te gaan wegschrijven.
Houd alle gegevens op 1 tabblad, er zijn mogelijkheden genoeg om dan de gewenste gegevens eruit te filteren.
Maak jezelf een leuke UI zodat je niet rechtstreeks op het gegevensblad moet zijn (met velen op 1 werkblad werken is om fouten vragen).
Als ik de tijd kan vinden zal ik eens een voorbeeldje in elkaar steken van wat ik nu juist bedoel.

oo, oké, ik ben benieuwd!!! ik hoor het wel als je het voorbeeldje klaar hebt!
spannend:)

Het heeft wat langer geduurd, zit momenteel in zware tijdsnood.
Desalniettemin een eerste aanzet.
Test het eens uit en dan zien we wel verder.

Bijlagen

Sofie,

Ik vrees dat je je hopeloos gaat vastrijden om dit alles te verwezenlijken met Excel.
Dit met alle respect voor de mensen hier met goede bedoelingen.

Stuur me eens een berichtje, ik ben eventueel bereid om je verder te helpen.

Johan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan