Link in OE opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Waarschijnlijk moet ik ergens (maar waar?) een vinkje plaatsen in Outlook Express om het volgende probleempje op te lossen:

Als ik op een link in een e-mailtje klik (is blauw en onderstreept) gebeurt er niets.

Hoe dat te veranderen?

Nee...

Nee hoor, IE wordt helemaal niet opgestart als ik enkele of dubbelklik.
Onderin het scherm wordt wel de complete URL getoond bij mouseover. Aanwijzer verandert ook gewoon in een handje. Maar ik krijg geen enkele foutmelding te zien. Je zou zeggen dat de muis kaduuk is (klikken) maar niet dus...
Is het een groter probleem dan ik vermoedde dan?

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is het een hele simpele oplossing dan, ik ben een beetje aan het zoeken voor je, tot nu toe geen geluk.

waarschijnlijk is dat een beveiliging zodat scripts in een email niet automatisch internet kunnen aanroepen, wat wel eens bij ketting mailtjes en SPAM gebeurt.

Werkt het ook niet als je ctrl of shift ingedrukt hoe?
Anders zou je even bij de instelling moeten kijken

Nog niet...

CTRL of SHIFT-toets tegelijkertijd indrukken had ik al geprobeerd: geen effect.
Bij welke instellingen (waar?) kan ik e.e.a. controleren?

Bij Word...

Als ik met dezelfde pc in Word op een link klik (CTRL+Klikken) dan krijg ik dit te zien:

"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembewerkingen. Neem contact op met de systeembeheerder."

Ook dan geen opstart van IE , maar tenminste wel een 'reden'.

Helpt deze informatie?

Heb je toevallig laatst firefox verwijderd?
Dat schijnt een reden te kunnen zijn.
Dit komt uit een ander topic;
Heb de oplossing gevonden !! Hallelujah...
Heb verschillende dingen gedaan waardoor ik niet precies weet welke het nu net heeft gedaan.
Zorgen dat IE de standaard browser is in Windows bij
standaardprogramma's 'EN' in IE zelf.
Windows Vista? Dan ook nog expliciet aanvinken bij 'default programs' ->
set program access and computer defaults -> custom/aangepast..

Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/310049

Ik heb zowel de aanpassingen als het importeren van een nieuwe REGKEY gedaan en de pc opnieuw opgestart. Dus 1 van beide oplossingen, of mss beiden tesamen hebben tot het goede resultaat geleid. Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan.

Succes

BTW Deze lead heb ik op volgende site gevonden: http://www.microsoft.com/communities....outlook&fltr=

En zoek naar volgende post "systeembeperkingen-hoe open ik een weblink in outlook2007"
.........................................................................................................................
Je kunt ook even hier kijken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=275313
mensen met ongeveer het zelfde probleem
suc6 en een prettig nieuwjaar

Dat is het!!

Prima!
Ik had inderdaad Firefox onlangs verwijderd. Internet Explorer stond inderdaad niet ingesteld als standaardbrowser, dus is het dan logisch dat er 'niets' gebeurd, omdat Firefox niet meer bestond.

Als volgt heb ik IE als standaardbrowser ingeschakeld (voor toekomstige hulpvragers met hetzelfde probleem):
Internet Exp;orer > Extra > Internetopties > Programma's > Als standaard instellen

Mijn probleem is opgelost: het werkt weer. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan