Csshunter,
Met al jouw tips en hulp en die van Sandbest ben ik zover dat ik het nu wel red.
Op een probleempje in de voettekst -ik krijg daar de kleur van het woordje
from nog niet gelijk aan de linktekst er voor en er na - is
dit mijn definitieve versie, zijnde "het beste uit twee werelden". Verantwoording:
Ik koos voor wat de basisopzet betreft voor het voorstel van Sandbest: compact, overzichtelijk en voor een beginneling als ik gemakkelijk te lezen. Voor mij is dit als het ware een sjabloon waarmee ik ook de htm's voor de andere muziek van mij ga maken.
Voor de wijze waarop de images worden gevuld koos ik voor de embedded oplossing van Csshunter. Daarmee vermijd ik alle afhankelijkheid van externe bestanden. Immers, de oplossing van het verwijzen naar gif-bestanden is kwetsbaar. Zou ik ooit ook maar iets aan de mappen-structuur van mijn site veranderen, dan vindt de htm de gif-bestanden niet meer. Dat geldt natuurlijk ook voor de mp3, maar dat ligt toch iets anders vind ik.
Als lettertype koos ik voor Helvetica. Dat is een font dat Apple ook kent.
Wat me wel verbaast is dat html niet een functie kent, zoals die in VBA
spaces(n) heet (waarbij n staat voor een getal), waarmee je een aantal spaties tussen twee tekstdelen zet.
Deze oplossing werkt, zoals door jullie gezegd, niet op IE. Maar daar is dit product immers ook niet voor bestemd.
Weliswaar zet ik deze htm's wel op mijn site, maar daar zet ik dan de waarschuwing bij dat deze produkten niet werken op IE.
Overigens: Is er niet een soort if-then oplossing binnen html waarbij, als lr.htm door IE wordt geopend, er een melding komt?
Maar goed, dat laatste is niet zo belangrijk. En ik ben blij met jullie hulp, want nu kan ik verder naar de volgende stap: iemand zoeken die ervaring heeft met het omzetten van een htm-bestand naar een Ipad-app.
Nogmaals: geweldig bedankt allebei.
Bart
@csshunter
Nog een berichtje aan jou van Sandbest (ik lijk TNT wel
Zou je alsjeblieft tegen csshunter kunnen zeggen dat zijn sneltoets idee sowieso niet werkt op Mac OS X, omdat cmd+spatie al een systeem toetsenbordcombinatie is (namelijk om Spotlight te openen).