Link Listbox to Listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertje123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
hoi!

Ik ben net begonnen met een paar forms te maken in acces, maar zit vast bij volgend probleem.

Ik heb 2 listboxen.

1 listbox (input) zal gebruikt worden om gegevens in te voeren

De andere listbox zou ik willen gelinkt zien aan de eerste.

Ik heb een tabel waar ik de gegevens van kolom 1 intyp (listbox1)
en in dezelfde tabel staan ook de gegevens van de andere kolom(listbox 2)
DUS gegevens van beide listboxen zitten in zelfde tabel.

Wanneer ik dus in de listbox A een waarde schrijf, dat listbox B de correcte value van zijn kollom weergeeft.
Net als Vlookup in excell :)

Enig idee of dit kan ? :)

Dank!

Laatst bewerkt:
We kunnen je zeker helpen ;)
Kijk maar eens in bijgaand voorbeeldje, daaar zitten een paar verschillende oplossingen in die je kunt gebruiken.

Bijlagen

Er zitten in het voorbeeld twee menuutjes met afhankelijke listboxen, waarvan een die redelijk ingewikkeld is. Heb je hulp nodig, dan hoor ik dat wel!

:(

Hmm, ik doe iets verkeerd maar ik weet niet wat.

ik stuur je p.m. met mijn acces bestand, als je eens zou willen kijken zou ik het enorm appriciëren :)

Heb niks gezien nog; waar heb je 'm heen gestuurd?

Paswoord heb ik gemaild

Kennelijk wil je het probleem niet oplossen in het openbaar. Daar is een forum als deze wel voor. Een probleem delen en samen oplossen, zodat iedereen er wat aan heeft

Wil je het privé houden, maak er dan een privé mailsessie van a.u.b.

Laatst bewerkt:
public?

Ik wil het antwoord wel posten, maar ik kan toch niet al de data hier beginnen pennen.
Ik stuur gewoon de database door, zodat hij kan zien wat ik verkeerd doe.
Anders is het maar gissen naar het probleem...

Dat begrijp ik, maar waarom moet je dan een password mailen? Lijkt mij dat je die mailt om het bestand te kunnen openen. Dus maak je er een privé sessie van toch?

Trouwens je linkt werkt niet. Onderstaande melding verschijnt:

Not Found
The requested document was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Web Server at hoornebert.be

Gewoon, ik wil niet met mijn data te koop lopen.
Het is toch niet omdat ik op dit forum hier iets vraag, dat ik met al mijn data moet posten?

Gewoon wat privacy..

Niemand vraagt of je je complete database wilt posten. Je kunt een voorbeeld posten met je probleem of een kopie met testdata, zodat bij een oplossing iedereen er zijn voordeel me kan doen. Vanuit dit voorbeeld kun je het dan inpassen in je eigen db. In de meeste gevallen wordt zo gewerkt hier op het forum. Zoals jij nu je probleem presenteert met het plaatsen van je db op het web en beveiligd met een password, heb ik hier nog nooit gezien.

Laatst bewerkt:
Om de discussie niet op de spits te drijven: Het is op zich inderdaad niet de bedoeling om gelijk bedrijfsgevoelige informatie op het forum te dumpen. Daarom vragen we ook altijd om een db met test- of dummygegevens. Dat hoeven er ook niet zoveel te zijn; genoeg om de gewenste effecten of problemen te kunnen reproduceren.
Verder is het natuurlijk wel zo netjes om iedereen die tijd in een vraag steekt, de gelegenheid te geven om naar een oplossing te zoeken...
In dit geval was het probleem niet zo lastig, zodat ik er vrij snel uitkwam, maar graag dus een volgende keer een db waar iedereen mee uit de voeten kan!

Verder is het natuurlijk wel zo netjes om iedereen die tijd in een vraag steekt, de gelegenheid te geven om naar een oplossing te zoeken...

Dat is niet het enige. Wat ik bedoel is dat deze topic doodloopt voor iemand die met de zoekfunctie in dit topic terecht komt. Net zoals het vaak voorkomt dat een topic met een bepaalde vraag geopend wordt en in het vervolg nog een aantal andere vragen behandeld worden. Voor mensen die hier op het forum zoeken, blijven deze vragen en oplossingen onzichtbaar. Kortom dit werkt forum vervuiling in de hand. Volgens mij zit niemand daar op te wachten.

Waarvan akte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan