• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link naar bestand in Project!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Een goede morgen,

Via een menu (soort van dashboard in excel)kunnen gebruiikers verschillende documenten raadplegen.

Zo heb ik o.a. de volgende macro gezet op verschillende buttons:

Sub OpenBestand()
Workbooks.Open Filename:="C:\locatiebestand\naam.xls"
End Sub

Dit werkt prima voor excel bestanden. Ik moet op exact dezelfde manier een verwijzing maken naar een ms project bestand.(.mpp) op bovenstaande manier krijg ik dat niet voor elkaar.

Weet iemand of hier een bepaalde methode voor is? Moet het misschien ook op een speciale manier zoals het openen van een access bestand?

Groetjes
Mukizi

Heb nog nooit met Project gewerkt, maar probeer dit eens:

Code:
Sub OpenBestand()
Shell 1 & " " & 2
End Sub

Op de plaats van 1 zet je het pad waar de .exe staat van Project.
Op de plaats van 2 zet je het pad waar het bestand staat.

Wigi

Laatst bewerkt:
Je gebruikt nu de code "Workbooks.open", maar je MS-Projectbestand is geen workbook. Hoe je de macro moet schrijven om bij het klikken op een knop naar je bestand te gaan, weet ik echter ook niet :rolleyes:

Wigi,

Ik heb t geprobeer met de code dat jij gaf mat wil niet lukken :(
Nog een andere manier?

gr Mukizi

Wigi,

Ik heb t geprobeer met de code dat jij gaf mat wil niet lukken :(
Nog een andere manier?

gr Mukizi

Geef je code eens? Ik kan het zelf niet testen aangezien ik geen Project heb (denk ik toch niet).

Het volgende werkt bij mij.

Code:
Sub project()
    MyAppID = Shell("C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINPROJ.EXE C:\temp\HW08.mpp", 1)
    AppActivate MyAppID
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan