Om iedereen weer op hetzelfde level te krijgen, hierbij de database die ik voor TS heb bewerkt. Er zit, om de aanpassingen even kort te duiden, een tabel in met Fontgegevens en een bijlage veld met de bijbehorende Fonts. Daarin heb ik ook een tekstveld gemaakt waar de namen van de fonts in staan. Verder een formulier dat is gebaseerd op die tabel. In het formulier staat het bijlage veld dat de fonts laat zien, en een Afbeeldings veld dat de fonts laat zien die zijn opgeslagen in de map Fonts.
Dat afbeeldingsobject laat in eerste instantie niets zien, omdat de afbeeldingen van de fonts eerst moeten worden opgeslagen uit het bijlageveld. Daarvoor heb ik de Koptekst label(s) gekoppeld aan een procedure die de fonts opslaan in een submap van de database. Bij mij is dat de map "C:\Users\octaf\OneDrive\_HelpMij\pwjvds\Database fonts". Die map wordt automatisch aangemaakt in de procedure. De procedure slaat dus de afbeeldingen op, en vult het veld [Font_Afbeelding] dat is gekoppeld aan de procedure die de foto laadt op het formulier.
Dus als de database is uitgepakt:
1. Formulier "fontformulier" openen
2. Op het label in de koptekst klikken en de procedure uit laten voeren
De fonts worden nu correct op het formulier getoond, en de naam van de fonts wordt bewaard in het tekstveld.
E.e.a. gaat er nu nog van uit dat elk bijlageveld maar één afbeelding bevat, maar slaat al wel, bij meerdere bijlagen in één record wel de namen van alle afbeeldingen op in het tabelveld. Dat levert dan nu uiteraard een fout op in de weergave op het Afbeelding object, omdat je daar maar één afbeelding aan kan koppelen. Dat oplossen leek me nu, gezien het feit dat er toch geen meerdere bijlagen in één record zitten, niet zo noodzakelijk.