Link naar frame in nieuw venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

velpzuid.nl

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Hallo,

Ik heb al jaaaren dezelfde site met frames. Werkt ook al jaaaren prima!
Maar nu sinds het geweldige IE7 openen links uit het menu random in een nieuw venster.

Ik word er helemaal gek van.:mad:

Site: www.vzphiphop.nl

Meestal pakt ie de eerste paar kliks goed in het hoofdframe en dan ineens in een nieuw venster.

Echt super super vreemd. Heeft iemand hier ervaring mee of nog beter: heeft iemand een oplossing?

Vast bedankt!!!!!

Bij mij opent hij alles in het hoofdframe...

Als je dit nog niet gedaan hebt kan je bij je hyperlink target defiëren?

<a href="frame.html" target="hoofdframe">link</a>

Bij mij opent hij alles in het hoofdframe...

Als je dit nog niet gedaan hebt kan je bij je hyperlink target defiëren?

<a href="frame.html" target="hoofdframe">link</a>

Bedankt voor je reactie. Heb je ook IE 7 ?! Want alleen daar doet hij dat bij mij. Bij de vorige versies niet.

En wat betreft je tip, dat heb ik inderdaad ook. Het heeft ook jaren gewerkt.

Hé, je hebt geen doctype aangegeven, mogelijk dat hier de oorzaak ligt.
Dus doctype voor frameset als eerste regel van je index pagina toevoegen.

:cool:

Hé, je hebt geen doctype aangegeven, mogelijk dat hier de oorzaak ligt.
Dus doctype voor frameset als eerste regel van je index pagina toevoegen.

Kijk dit is voor het eerst dat ik op een site hoop krijg. Als je nu misschuien even kunt uitleggen wat je precies bedoelt dan kan ik het even proberen :thumb:

Ik bedoel dus een doctype toevoegen.

http://www.google.nl/search?sourcei...8&rlz=1T4ADBR_nlNL233NL233&q=doctype+frameset

Alles is op te zoeken, zoeken en de juiste zoekwoorden zijn daarbij essentieel.
Evenwel dien je dus wel te weten wat je zoekt.
Bij webpages maken komt buiten de normale code veelvuldig speciale code voor voor de opmaak of een speciaal effect.
Buiten html en css doet javascript ook mee.

Een doctype vertelt de browser hoe de code geinterpreteerd moet worden.
Vandaar dat het doctytpe belangrijk is.
Niet tegenstaande het feit dat dan de weergave en uiterlijk in overeenstemming moet zijn met hetgeen je voor ogen had, kan het gebeuren dat in een bepaald type browser je toch een andere weergave dan wel helemaal geen gewenst resultaat constateert.
Dan heb je dus een code toegepast welke niet door de betreffende browser goed wordt gesnapt.
Dan moet je dus een hack toepassen, dan wel een vergelijkbare code opsnorren, welke wel in alle browsers werkt.

Dat had ik inderdaad gedaan ;) Heel erg bedankt. Die code heb ik toegevoegd en het lijkt te werken, maar heb het nog niet echt kunnen testen. Wat mij op is gevallen , is dat ik die code niet meer terug vind in de source. Dus dat is wazig. Maar het is weekend en ik ga er eens goed voor zitten vandaag of morgen. iig nogmaals erg bedankt, het lijkt erop dat ik een stap verder ben.

Groetjes,
Alex

Ik weet nog steeds niet wat de reden was/is, maar ik heb nieuwe frames gemaakt (vanuit een nieuw document) en nu heb ik er geen last meer van. Blijft natuurlijk raar dat ik er pas met de nieuwe IE er last van heb gekregen en daarvoor niet..... MS/IE hoeraaa :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan