Link naar map/foldere + automatisch opstarten van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

NurseX

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hoi hoi,

Ik wil vanuit een formulier een link maken naar een folder, dit heb ik gedaan door een hyperlink. Op zich werkt dit maar ik krijg de hele boom richting de desbetreffende folder te zien. Is het mogelijk om alleen het raamwerk van deze folder te zien en niet deze hele opbouw?

Ik heb een datbase gemaakt met een aantal formulieren, deze worden een aantal keren per dag bijgehouden. Nu wil ik heel graag dat er een bepaald formulier automatisch elke maandag te voorschijn komt als je de database opent. Deze moet dan pas verdwijnen als men de bijbehorende taak hebben volbracht. Volgens mij is dit mogelijk, maar ik zou echt niet weten hoe ik dit kan bereiken.

Kan iemand mij helpen met bovenstaande problemen? Alvast bedankt....

Groetjes Josh

Je eerste probleem snap ik eerlijk gezegd niet; als je een map opent, dan is het logisch dat je de inhoud van die map ziet. Maar dat wil je blijkbaar niet. Maar wat wil je dan wel zien?
Wat je tweede vraag betreft (overigens is het véél handiger om aparte vragen te maken; dan krijg je veel gerichter antwoord. En het kost je net zo veel (niks namelijk :) )) kun je een formulier in de Opties aangeven als startpagina. Hoe dat formulier dan gesloten kan/mag worden, is uiteraard een vraag die los staat van het automatisch openen. Daarvoor moet je de Sluiten knop actief maken van de verplichte handelingen.

Je hebt helemaal gelijk, ik zal de vragen vanavond splitsen en nog een betere uitleg geven....

Qua map bedoel ik dat de map wel gevult is maar de opbouw naar de map hoef ik niet te zien, zie plaatje. Kan dit anders?

En qua het naar voren komen van het form, zou ik dat heel graag op een specifieke (maandag) willen zien, kan dit. Ik heb al een ander formulier als startpagina.

Hoop vanavond een voorbeeld toe te voegen.

Groetjes Josh

Bijlagen

• nn1.jpg
    nn1.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 52
Je wilt de Mappenlijst niet zien? Dat is volgens mij een instelling in de Explorer, en het lijkt mij sterk dat je die vanuit Access (zeker niet met een hyperlink commando) kan aanpassen. Dat is een instelling die elke gebruiker zelf kan instellen. Je kunt de mappenlijst natuurlijk met een simpel klikje sluiten, en dan ben je er ook van af. Hetzelfde geldt voor de adresbalk: is ook per gebruiker in te stellen, en dus vermoedelijk niet vanuit Access aan te passen. Tenzij je met VBA de registry induikt, maar dat raad ik je toch niet aan...
Je kunt elk formulier op een bepaalde dag laten openen, door een check te doen op de dagwaarde. Ik zou dan een procedure maken, die je in de AutoExec macro laat lopen.

Oke dat is duidelijk qua map, dan moet ik er gewoon geen probleem van maken ;-)

Wat het andere betreft, klinkt logisch alleen het maken van Macro's binnen access is me nog niet geheel duidelijk, excel snap ik de logica maar in access nog niet. Ik heb het bestand bijgevoegd, kun je me een handje helpen? "Coordinator NICU" wordt het startscherm en "ontruimings checklist"moet elke maandag geopend worden.
Hoop dat het lukt...

Link naar het bestand is: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-44YHLGRQ7JCY.zip

Ik heb het voorbeeldje heel simpel gehouden, maar dit is vermoedelijk wat je voor ogen hebt.

Bijlagen

Dit is inderdaad wat ik bedoel, hier kan ik zelf verder mee aan de slag. Enorm bedankt met uitvogelen.

Groetjes Josh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan