• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link naar niet bestaand bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
1.
Door middel van een macro wordt er zowel een pdf als een excel bestand opgeslagen.
De naam van de bestanden is afhankelijk van het 'volgnummer'. Deze zien er als volgt uit: 2021-1017001 (hierin is het volgnummer 001); zie voorbeeldbestand met deze naam. Voor een volgende lijst, wordt cel N3 (freight data) gewijzigd (in bv 002). Met behulp van de knop wordt het bestand opgeslagen als (bv 2021-1017002) pdf en xlsm. Uiteraard wordt ook de overige inhoud gewijzigd, maar daar zit het probleem niet.

2.
In een verzamelstaat wil ik de gegevens van alle bestanden, die door middel van 1. zijn gemaakt weergeven; door middel van verwijzingen.
Voor de bestanden, die al zijn gemaakt, is dit geen probleem.
Voor nog niet bestaande bestanden kunnen geen verwijzingen worden gemaakt. Cellen met verwijzingen naar niet bestaande bestanden wil ik blanco maken.

in regel 35 van 'CD AIR-017' komen de problemen. De verwijzing naar '2021-1017032.xlms' kan niet gemaakt worden, omdat dat bestand (nog) niet is gemaakt.
in kolom B lukt het wel om de cel blanco te maken; maar in kolom H en verder is het niet mogelijk om met behulp van de functie 'vervangen' (CTRL+ H) om "1017004" te vervangen in "1017032". Om het handmatig te doen is erg veel werk (ongeveer 400 keer per regel; 200 bestanden = 80.000 handelingen).
Uitgangspunt was bestand 2021-1017004. Hiervoor zijn de gegevens geplaatst en daarna zijn deze gekopieerd. Tot en met regel 53 heb ik CTRL + H al toegepast.

De vraag is nu hoe dit is op te lossen.

Uiteraard zal het ook gemakkelijker zijn om handmatig per regel de vervangfunctie ('slechts' 200 keer, voor 200 bestanden) te vervangen door een macro.
Ik ben echter niet in staat hiervoor een macro te bedenken...

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk had je de rode tekst boven aan de pagina niet gelezen en plaatste je daarom prive gegevens.
Ik heb het bestand maar weggehaald wil je verder geholpen worden dan zou ik een voorbeeld bestandje plaatsen zonder prive gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan