Link naar record in formulier, in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Keuzelijst moet de naam cboInvaller krijgen. De keuzelijst is gekoppeld aan het veld [Invaller]. Je zou dus de naam van de Keuzelijst moeten veranderen. txtInvaller heeft een prima naam. Tekstvak is niet gekoppeld aan een veld, want heeft als <Besturingselementbron> de formule =[cboInvaller1].[Column](1). Niet veranderen dus.

Wat betreft de Naming Conventions: die zijn behoorlijk universeel, als je daar op zoekt vind je redelijk snel een standaard naamgeving. Microsoft hanteert deze namen. Dit overzicht is redelijk uitgebreid, dus wel een goed startpunt.

Jeeej, dat deel is dus nu helemaal gelukt :)
Nu dus terug naar het deel dat ik wilde opgeven: het maken van een link

Code bij keuzelijst1:
SELECT Personeel.Personeelsnummer, Personeel.Voornaam, Personeel.Naam, Personeel.[Soort dienstverband] FROM Personeel WHERE (((Personeel.[Soort dienstverband]) Not Like "Beëindigd")) OR (((Personeel.[Soort dienstverband]) Is Null)) ORDER BY Personeel.Voornaam;

Jij hebt als 2e:
SELECT [Instructeur nr], [achternaam] & ", " & [Instructeur voornaam] & " "+[tussenvoegsel] AS Naam, Adres, TrainingID
FROM tblInstructeurs INNER JOIN tblTrainingen ON tblInstructeurs.[Instructeur nr] = tblTrainingen.TrainerID.Value
WHERE ((TrainingID=[Formulieren]![fTrainingen]![TrainingID]) AND ([uit dienst] Is Null));

Dus voor mij ongeveer:
SELECT Personeel.Personeelsnummer, Personeel.Voornaam, Personeel.Naam, Personeel.[Soort dienstverband] FROM Personeel INNER JOIN Klanten ON Personeel = ...
WHERE (((Personeel.[Soort dienstverband]) Not Like "Beëindigd")) OR (((Personeel.[Soort dienstverband]) Is Null)) ORDER BY Personeel.Voornaam;

Wat doen doe de 3 puntjes precies?

Het was sowieso niet een complete code maar ik wilde kijken hoe ver ik zelf zou komen...
Weet niet of de rest klopt, en waar puntjes staat had ik geen idee van wat ik zou moeten invullen
Dus hier zou het wel fijn zijn als je de goede code voor mijn db zou kunnen geven...

Zonder db wordt het een beetje lastig om te gokken welke kant je nu op moet. Mijn oplossing is gemaakt door een query te maken van de velden die in de tweede keuzelijst getoond moeten worden, en daar het criterium in te maken m.b.v. de <Functie Opbouwen>. Dat is namelijk het makkelijkst. De SQL die dat oplevert kopieer ik dan zodat ik die kan hergebruiken in de VBA code. En dat raad ik jou dus ook aan, want dan kan je geen typfouten maken :)

En als ik nu voor optie 1 kies: de 3 invallers als los vak
Dan heb ik nu met cbo het personeelsnummer ervoor staan
Kan ik daar een link van maken?

Wat bedoel je nu? Met 'los vak' vermoed ik bedoel je dan 3 aparte velden? Als je me een beetje zou kennen weet je het antwoord al: niet doen!

Maar ik kom niet uit de rest... en sowieso wil ik op meerdere plaatsen met links gaan werken, dat gaat sneller dan dat ze elke keer via het hoofdmenu moeten...

Dan nog zou ik het oplossen binnen een techniek die in ieder geval de database genormaliseerd houdt. En dan eerder een subformulier voor de CP's gebruiken. Dan kun je ook een onbeperkt aantal CP's toevoegen. Werken met een niet-genormaliseerde tabel gaat je vroeg of laat in je achterste bijten. En meestal is dat eerder vroeg dan laat :)

Dan heb ik in het formulier Klant het vaste personeelslid staan. Op het formulier door een keuzelijst op voor en achternaam te selecteren. Dan komt ervoor vanzelf (cbo :) ) het personeelsnummer te staan.
Kan ik daarvan een link maken naar het juiste record in de tabel Personeel? En zo ja, dan natuurlijk: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan