Link opent IE in plaats van Opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
449
Ik heb Opera versie 7.10 maar iedere keer als ik in een e-mail een link aanklik, wordt IE geopend. Dan moet ik het adres kopiëren, Opera openen en het adres inplakken om naar de site te gaan. Opera is mijn standaard browser, hoe kan dit nu? Kan ik daar iets aan veranderen? Witchy.
 
Ga eens naar Bestand > Voorkeuren en klik dan links eens op Standaardtoepassing, wat staat daar allemaal
aangevinkt of juist niet. Staat daar ook een vinkje bij, "Controleren of Opera de standaarbrowser is".
 
Uitvinken 'controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is' in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, kijk eens of Opera nu wel wil openen.
 
Ik heb Windows Me en bij Opera is aangevinkt controleren of het de standaard browser is.
 
De radicale oplossing is alle bestandskoppelingen van IE te verwijderen uit het register met Regcleaner op het tabblad Shell Extensions.

Regcleaner> http://www.jv16.org/

Dit heb ik zelf als extra zekerheid gedaan, zodat Moz m'n standaard is en blijft.
 
Ik heb IE gecontroleerd en daar staat niet aangevinkt controleren of IE standaard browser is.
Wat zijn jullie vlug trouwens met antwoorden, goed zeg.
 
Hoi Gezina, ik heb gekeken op de link die jij aangaf. De meeste had ik al aangevinkt, heb nog even alle protocols ook aangevinkt, maar het resultaat is nog steeds dat als ik een link aanklik in een bericht, IE wordt geopend.

Caveman, ik heb weliswaar RegCleaner, maar wat jij voorstelt, kan ik helaas niet, omdat ik niet genoeg weet van computers en ongetwijfeld mijn hele systeem in de soep laat draaien.
 
Lees dit eens. Zoek jou Windows versie. Bij mij ziet het er bij, "File Transfer Protocol", uit als, zie bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Michel. Dank voor je antwoord. Ik heb het gelezen maar het is niet van toepassing vrees ik, omdat ik als e-mail client IncrediMail gebruik. Het betreft voornamelijk html berichten (nu ik er over nadenk) zoals bijv. van NRC of Volkskrant of CNet of zoiets. Dan klik je de link aan van het artikel en daar is IE weer. Gek word ik er van.
 
Ja ik heb het gelezen. Dezelfde vraag maar inderdaad geen antwoord. Ik heb mijn vraag inmiddels ook op het Opera Forum gezet, eens afwachten of er daar misschien iemand is die iets weet. In ieder geval veel dank voor de moeite. Mocht ik erachter komen hoe het zit, dan zal ik dat hier nog posten. Als er toch nog iemand een oplossing weet, ik houd me aanbevolen. Groetjes, Witchy.
 
Witchy heb je trouwens wel eens gebruik gemaakt van de zoekoptie op dat forum, ik vindt nl. 69 results op jouw probleem. Opera forum
 
Hoe doe je dat nou zo gauw. Ik heb het geprobeerd maar vond niets! Verkeerde zoekopdracht gegeven zeker, wat stom van mij. Wat heb jij opgegeven als zoekopdracht dan?
 
Euhh Incredimail, daar ging het toch. :) Ik las daar trouwens dat je er ook voor moet zorgen dat Incredimail je default email client is.
 
Nog geen oplossing

Overleg op het Opera Forum heeft evenmin een oplossing gebracht. Er blijven berichten aanwezig waarbij een link altijd opent in IE. Het helpt wel eerst Opera te openen en dan de link aan te klikken, hoewel ook weer niet altijd. Ik heb inmiddels Opera 7.11 geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil. Wat mij betreft is deze vraag dus niet opgelost. Groetjes, Witchy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan