link pdf bestanden invoegen access database

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
175
Ik heb een access database waarin orders registeer. Nu wil ik de getekende orderbevstiging in pdf formaat toevoegen aan deze order. Om mijn database niet te groot te laten worden wil ik niet deze bestanden invoegen, maar een link naar mijn c:\schijf. Is dit mogelijk? en hoe werkt dit?
 
kan op vele manieren
zet bijv op formulier een knopje met als titel bestand koppelen
zet achter het knopje DoCmd.RunMacro "macro1"
en maak een macro (macro1) waar je de volgende opdracht in zet
actie
OpdrachtUitvoeren
opdracht
HyperlinkInvoegen
 
werk maar moet je wel even zorgen dat je voor de regel Docmd.ru...
eerst even de focus zet op veld waar de hyperlink in komt.
 
bedankt voor je oplossing, maar er speelt nog iets. De gescande documenten verplaats ik regelmatig naar een andere locatie op mijn c: schijf. Hierdoor werkt de hyperlink dan niet meer. Hebben jullie hier ook een oplossing voor?
 
invoegen bestand (via hyperlink) in access database

Beste experten

Afgaand op wat hierboven staat vermeld, heb ik dit even proberen toe te passen in MS Access.

Dat geeft bij mij volgend probleem:

voorwaarde:
waar

actienaam:
opdrachtuitvoeren

argumenten:
259

Kan iemand duidelijk de stappen weergeven om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!
 
niemand die hierboven een zinnig antwoord kan geven????
 
Zoals je ziet is dit een (in computertermen) prehistorische draad.... Als je een vraag hebt over dit onderwerp, zou ik een eigen topic starten.
 
Komaan OctaFish, jij bent de grote expert!

Gewoon een button aanmaken in een formulier, een commando geven van 'voeg bestand in en zoek het in deze map' en hupsa, het wordt bij de record ingevoegd en kan via dezelfde record weer opgevraagd worden

Experten zoals jij spelen hiermee, toch?
 
Daar gaat het niet om, het gaat om netiquette. En die zegt dat je niet iemand anders zijn topic overneemt ;) Als je een vraag of probleem hebt, start je een eigen topic. As simple as that! Dat ik een oplossing weet is in dit geval irrelevant... De vraag is 5 jaar oud, en de TS zal ondertussen een oplossing hebben gevonden.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is pertinent. Maw: ik heb nog géén oplossing en zoek die effectief.
Het feit dat ik op een vraag van 5 jaar terug reageer is omdat niemand mij een oplossing aanreikt. Of misschien jij? Cause you can!
 
Zoals OctaFish al aangaf, start even een nieuw onderwerp.
Netetiquette geldt voor iedereen dus ook voor jou.
Aan jou de keus.....

Tardis
 
het grappige is: ik heb dat gedaan en ik krijg er ook geen antwoord op.
 
Dan mag je even zeggen waar die staat, want zoveel vragen kan ik van jou niet vinden. En op deze heb ik dacht ik een prima antwoord gegeven... Bovendien is die vraag niet hetzelfde als deze ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan