• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link plaatsen naar ander werkblad middels VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Graag wil ik het volgende mogelijk hebben middels VBA :

Voor me heb ik een Excelblad.
In cel B1 heb ik of een “1”, of een “2” staan.

Wanneer Cel B1 gevuld is met een “1”, dan wil ik graag dat in Cel A7 een link komt te staan naar Blad2 (van hetzelfde Excelbestand en wanneer er een 2 komt te staan in B1, dat in Cel A7 een link komt te staan naar Blad3 (van hetzelfde Excelbestand)
Zowel blad2 als blad3 zijn al aanwezig.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
Manke

Ik had zoiets staan:

Public Sub keuzeActiva()
If B1 = 1 Then
A7 = "Keuze1"
End If
If B1 = 2 Then
A7 = "Keuze2"
End If
End Sub

Ik dacht wanneer ik dit aan de praat heb, dan vervang ik "Keuze 1 en Keuze2" wel weer in een hyperlink vermelding in de cel, Hoe?? dat weet ik dus ook nog niet.

Maar bovenstaande werkt al niet. Excel op zich lukt me best aardig, op het VBA terrein heb ik slechts pas mn eerste wankele schreden geplaatst...:D

Hoop dat je me ff een zet in d goede richting kan en wil geven

Manke,
- In vba geef je cellen niet weer met (bv) B1, maar met Range("B1").
- De macro die je schrijft werkt pas als je daar zelf opdracht toe geeft, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hij moet automatisch in werking treden zodra in B1 een 1 of 2 wordt ingevuld. Daarom moet die macro geplaatst worden in het venster voor de werkbladcode. Daar kun je o.a. geraken door met de rechtermuisknop op de tab van een werkblad te klikken (daar waar de naam vh blad op staat) en dan te kiezen: "programmacode weergeven". Dan kies je in plaats van Algemeen: Worksheet en rechts daarvan: Change. Dan heb je de begin- en eindregel van je macro, maar er komt nog wel wat bij kijken.
Probeer eerst eens de macro op te nemen via de recorder, daarna kun je hem dan aanpassen. Als je begint met macro's te leren schrijven, kun je best met eenvoudige dingen beginnen.

Omdat het een lekker weertje is buiten, ben ik in een goede bui:D
Zo kan hij er eventueel uitzien
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = [B1].Address Then
    Select Case Target.Value
        Case Is = 1
            Sheets(1).Hyperlinks.Add [A7], "", "Blad2!A1", "Blad2!A1"
        Case Is = 2
            Sheets(1).Hyperlinks.Add [A7], "", "Blad3!A1", "Blad3!A1"
    End Select
End If
End Sub

Of deze kan ook
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If [B1].Value = 1 Then
        Sheets(1).Hyperlinks.Add [A7], "", "Blad2!A1", "Blad2!A1"
    Else
        Sheets(1).Hyperlinks.Add [A7], "", "Blad3!A1", "Blad3!A1"
    End If
End Sub

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Iedereen weer hartelijk dank voor het meedenken en verstrekken van tips en aanwijzingen... tis gelukt!

Groet
Manke

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan