Link van favoriet verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

typtrop

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2002
Berichten
117
Hallo.
Incidenteel en spontaan verdwijnt de link naar een betreffende favoriet.
De naam v.d. favoriete site blijft wel bestaan maar de link erachter is verdwenen!
Ik werk op Windows XP PRO
 
Een van mijn besturingen is ook XP pro, maar ik heb geen idee waar je het over hebt ??
 
Kijk eerst eens wat er precies in je Favorieten staat nu, en wat het precies zijn:

Start -> Uitvoeren -> Favorieten
dit als je de NL versie van XP gebruikt
Start -> Run -> Favorites
dit als je de UK/EN versie van XP gebruikt

Je zou je favorieten als snelkoppelingen moeten zien, en je favorieten-'mappen' als mappen met evt. andere mappen erin en/of snelkoppelingen.

Vermoed je dat er wat is met een Favoriet, rechtsklik dan op zo'n 'verdachte' Favoriet in bovengeopend Verkenner-venster, en kies Eigenschappen

Kijk waar de Favoriet naar verwijst (als snelkoppeling) en/of kijk of het nog wel een échte snelkoppeling is.

Indien je er zo niet uitkomt, maak dan d.m.v. [Alt][PrtScn] een grafische kopie naar het klembord, plak die in Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe en sla die d.m.v. Opslaan als op als JPEG/JPG bestand. Post die bij je volgende bericht in deze discussiedraad

Zie ook mijn 'handtekening' voor het maken van een schermafdruk.

We horen/zien het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hi, zo te zien klopt alles en staan alle favo's erin als internetsnelkoppeling.

Wat me wel opvalt is dat in de mappen ( via uitvoeren ) sommige snelkoppelingen een ander pictogram hebben ( zie bijlage printscreen ). Bij dubbelklikken werkt de koppeling wel en verandert het pictogram daarna spontaan in het gebruikelijke e pictogram.

Wat er nog steeds ( incidenteel ) gebeurt is dus dat onder browser>favorieten de koppeling spontaan verdwijnt. De naam van de favoriet staat er nog gewoon in maar ik kan klikken wat ik wil zonder enige doorlink. Achter de naam van de favo staat er dan ook geen htttp adres meer vermeld
 

Bijlagen

  • favos.JPG
    favos.JPG
    80,3 KB · Weergaven: 29
Zelfs onder Windows 2003 server overkomt mij ook zoiets wel eens (incidenteel). Vervelend genoeg, maar fouten in het besturingssysteem zijn altijd mogelijk.

Gelukkig heb je nu een manier om de Favorieten na te kijken op hun werking en geldigheid, dus weet je nu waar je kijken moet als het weer misgaat.

Tijs.
 
Ik had hier eerder onder geen enkel besturingssysteem ( 98, ME ) last van.
Pas na de ( recente ) installatie van XP Pro heb ik hiermee problemen.
Is niet echt een ramp maar wel hinderlijk en onbegrijpelijk.
Ben benieuwd of hier meer mensen last mee hebben.
Anyway, thanks Thijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan