link van hoofdpagina zodat de hoofdpagina niet gesloten wordt en men gemakkelijk weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gielsmeets

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2013
In onze hoofdpagina liveklassiek.nl/index.html staan links naar de subpagina's

bijvoorbeeld

<a HREF="live_kwartet.html" TARGET="_top">Live! Kwartet: twee violen, cello en piano € 500</a><br>

Als iemand daarop klikt komt hij op kwartet.html.
Als hij dan klikt op het kruisje dan is hij weg.
Hoe bereik ik dat www.liveklassiek.nl/index.html open blijft staan?

Giel *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je

Code:
<a HREF="live_kwartet.html" TARGET="_top">Live! Kwartet: twee violen, cello en piano € 500</a><br>

vervangt door

Code:
<a HREF="live_kwartet.html" TARGET="_blank">Live! Kwartet: twee violen, cello en piano € 500</a><br>

dan zou het moeten werken! Nog beter is om alles gewoon klein te schrijven, dus op deze manier:

Code:
<a href="live_kwartet.html" target="_blank">Live! Kwartet: twee violen, cello en piano € 500</a><br>

Gr. Milenko

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je privé gegevens uit het eerste bericht gehaald. Het is niet handig deze openbaar op het internet te plaatsen.

a) Ik begrijp niet waarom mijn gegevens niet op internet mogen. Ik vond het juist niet zo prettig hier zoveel schuilnamen te zien.
b) Ik probeerde blank in plaats van top, maar zonder resultaat. De hoofdpagina/index was weg toen ik de subpagina gesloten had.

vr gr Giel

L.s.,

Het probleem is niet opgelost.
Ik herhaal:
In onze hoofdpagina liveklassiek.nl/index.html staan links naar de subpagina's

bijvoorbeeld

<a href="live_kwartet.html" target="_top">Live! Kwartet: twee violen, cello en piano € 500</a><br>

Als iemand daarop klikt komt hij op kwartet.html.
Als hij dan klikt op het kruisje dan is hij weg.
Hoe bereik ik dat www.liveklassiek.nl/index.html open blijft staan?

Je zult target="_top" toch echt moeten vervangen door target="_blank", dan werkt het meteen zoals je wilt.

Geachte Heer Rolf,
In www.liveklassiek.nl/index.html heb ik bij live_kwartet top vervangen door blank.
Controleer of ik het goed gedaan heb door de bron op te vragen en live_kwartet te zoeken met controle F.
Ga naar de browser naar liveklassiek.nl, de hoofdpagina, klik op live_kwartet.
Je komt in live_kwartet en door het venster te verschuiven kun je zien dat de hoofdpagina weg is.
Als in live_kwartet op het kruisje klikt is live klassiek dus weg.
Dus het werkt volgens mij niet en ik heb volgens mij wel gedaan wat U geschreven hebt.

Helaas, het probleem is niet opgelost.
vr gr g

Wanneer ik je website open en op de link klik die je hebt, opent hij bij mij gewoon een nieuw tabblad.

In de bron zie ik dat je

Code:
target="blank"

hebt gebruikt. Er hoort alleen nog een underscore voor '_', dus:

Code:
target="_blank"

Heer Rolf,

Ook nu werkt het bij mij niet.
Kun je een internetpagina aanwijzen waar het wel zo werkt, dan kan ik daar de broncode van bestuderen.

vr gr giel Smeets

Ook hier opent de eerste link gewoon in een nieuw tabblad. Afhankelijk van je browser(instellingen) kan het zijn dat er een nieuw venster wordt geopend in plaats van een nieuw tabblad, maar daar is volgens mij weinig aan te doen.

Je broncode is prima. Ik heb het in Firefox, IE en Chrome geprobeerd en in allemaal opent zich gewoon netjes een nieuw tabblad.
Heb je misschien een hopeloos verouderde browser (ik kan me niet voorstellen dat dat het is, maar je weet maar nooit)

L.s.,

Ik probeerde met de hopeloos verouderde browser Internet Explorer en daar werkte het goed. Tot mijn grote verbazing.
Vervolgens met Chrome ging het niet goed. Althans, dat dacht ik, maar naar aanleiding van jullie schrijven bemerkte ik dat er een nieuw tabblad gemaakt was. Dus het werkte wel.
Maar helaas, als ik (en de hele wereld buiten mij) op het kruisje klik van Chrome dan zijn beide tabbladen weg.
Mogelijk dat er in Chrome een instelling mogelijk is waarbij vanaf het kruisje alleen het geopende tabblad weggaat. Maar als het bij mij al goed zou werken dan hebben onze klanten er nog niets aan.
Dus voor het grote publiek zal het niet werken, want onze klanten zijn weinig ervaren in internet
Ik heb altijd al een hekel gehad aan tabbladen zoals bij Word en Excel.
Nu komt dit er nog bij.
Weg met de tabbladen, geef mij maar explorer.

Toch erg bedankt voor jullie hulp voor zover mogelijk.
En sorry van mij dat ik zo laat het tabbladen-vensters-probleem onderkend heb

vr gr Giel Smeets

L.s.,

Ik probeerde met de hopeloos verouderde browser Internet Explorer en daar werkte het goed. Tot mijn grote verbazing.
Vervolgens met Chrome ging het niet goed. Althans, dat dacht ik, maar naar aanleiding van jullie schrijven bemerkte ik dat er een nieuw tabblad gemaakt was. Dus het werkte wel.
Maar helaas, als ik (en de hele wereld buiten mij) op het kruisje klik van Chrome dan zijn beide tabbladen weg.
Mogelijk dat er in Chrome een instelling mogelijk is waarbij vanaf het kruisje alleen het geopende tabblad weggaat.

Over welk kruisje heb je het? Het kruisje helemaal rechtsboven (daarmee wordt de browser afgesloten), of het kruisje op het tabblad (daarmee wordt enkel het tabblad afgesloten)?

- Koekje000

Och, het is toch wat. Ik had nog maar één kruisje gezien.
Zo ver is het mij nog nooit duidelijk geworden.
Dus het zou goed kunnen werken als onze klanten ook het benul hadden dat er twee kruisjes zijn..
Onze klanten zijn echter nog enkele fasen minder ontwikkeld als ik en het zal dus in veel gevallen niet werken.
Helaas.

Mijn dank,

giel smeets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan