Link werkt wel in ie en opera maar niet in chrome of firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelrennen

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Dames en Heren van Helpmij,

Ik werdt vanmiddag geatendeerd op het feit dat de link in de header (het logo van mijn site) het wel doet in Opera en IE maar niet in Google Chrome of Firefox.
Op onderzoek uitgegaan en het blijkt dat ook de advertentie van google adsense het wel in IE en Opera doet maar dus ook niet in Chrome of Firefox.

Html en css zijn (bijna) valid dus daar zal het probleem denk ik niet liggen.

Zal waarschijnlijk wel weer iets heel stoms zijn wat ik over het hoofd zie maar kom er even niet zo snel achter.

Iemand een idee?
site is www.snelrennen.nl

Voor alle duidlijkheid is dit zeker geen poging tot spam of iets dergelijks, als dat zo over mocht komen moet dit direct verwijderd worden. Ik zou dan graag wel willen weten hoe ik een vraag moet formuleren en naar code e.d. kan en moet verwijzen.

Met vriendelijke groet,
Willem

Hmm... apart.

Ik kan me twee dingen bedenken:

Er ligt een (div) element over je reclame dingetje heen (ik kan er alleen geen vinden) die de clicks overneemt.

Of twee:
Het reclame dingetje is gebeund en werkt gewoon niet in Firefox en Chrome. Zoek het web af naar andere sites die em hebben, en kijk eens of je er daar op kunt klikken?

Waar precies het probleem zit kan ik zo niet zeggen, maar het lijkt erop dat bepaalde elementen elkaar overlappen. Wanneer je dus denkt op de link te klikken, klik je eigenlijk op de div die erboven ligt.

Ik zal zo nog even proberen uit te vinden waar de fout precies zit, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

Wat in ieder geval een oplossing kan zijn, is gebruik maken van de normale "flow" van de elementen, ipv ze allemaal apart te positioneren.

[EDIT]
Ik zie nu pas dat Frats dit ook al gepost had... :P
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Op onderzoek uitgegaan en het blijkt dat ook de advertentie van google adsense het wel in IE en Opera doet maar dus ook niet in Chrome of Firefox.
Hier werk ik met firefox 3.5 (de laatste); en voila, hij doet het gewoon:

hardloperszijndoodlopers.jpg

... of klopt het zo ook niet?

Laatst bewerkt:
Het probleem zit 'm niet in de weergave, maar ik kan (hier in ieder geval) niet op de links klikken.

Als ik zorg dat m'n cursor er al op staat bij het laden van de pagina, dan wordt het eerst wel een handje, en even later, wordt het weer gewoon een pijltje, net of er een element over de link heen wordt gelegd.

Het probleem is opgelost, De header (div) zat voor de (container) div even kort gezegd.
De container div ervoor geplaatst en probleem opgelost.

Bedankt voor het meedenken.

Groet,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan