Link

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvraven

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Hallo,

Ik krijg iets niet helemaal voor elkaar en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Als je een link maakt met <a href= enz enz dan krijg je altijd onder in je scherm te zien waar deze link je naartoe brengt als je erop klikt. Nou wil ik het dus zo dat de link niet te zien is als je met de muis erop staat. Ik weet dat je het ook zo kan doen dat er dan bv iets van # staat.

Ik krijg dit alleen niet voor elkaar. Weet iemand een oplossing en kan mij hierbij helpen?

Thnx!

Ik heb het ooit zo gedaan, deze code werd gegenereert door Dreamweaver MX, ik weet dus niet of dit werkt wanneer je het vertaald naar jouw website.
Wij hadden een menu waar een item in zat Marktsegmenten, wanneer je daar op ging staan zonder te klikken dan zag je in je statusbar - Marktsegmenten - staan.
Op het moment dat je de link aanklikte zag je wel even snel de code staan .....html.
Misschien heb je er iets aan of misschien weet iemand anders een makkelijker manier. :)

Code:
<head>
[B][I]Hier komt jouw head gedeelte te staan[/I][/B]
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_displayStatusMsg(msgStr) { //v1.0
  status=msgStr;
  document.MM_returnValue = true;
}
//-->
</script>
</head>
<a href="../onderwerpen/marktsegmenten.html" target="rechts" id="basis_link" onMouseOver="MM_displayStatusMsg('[- Marktsegmenten -]');return document.MM_returnValue" onMouseOut="MM_displayStatusMsg(' ');return document.MM_returnValue">Marktsegmenten</a>

Ook kun je op een website waar ze dit gedaan hebben misschien de (bron)code inkijken met Internet Explorer (Beeld>>Bron)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Maar dit gaat helaas niet werken op mijn site.
Krijg dit niet verwerkt en alleen maar foutmeldingen.

Wat bij mij de bedoeling is is dat de link in een GreyBox opent maar dat werkt dus niet met de code's die jij gaf.

Heb je nog een andere oplossing?

Thnx!

Ik zou het sowieso niet weghalen want bezoekers hebben het recht ten alle tijden te weten waar een link naar toe gaat voor ze er op klikken.
Lekker laten staan

Lekker laten staan
Zeker weten, 500% mee eens!
Met als argumenten:
  • Inderdaad: als een link niet vertelt WaarHeen of Wat (het openen van een script via een URL met .../#), dan ruik ik onraad. Je hebt toch niets te verbergen? :d
  • Vanwege ongeoorloofd gedrag (zoals gratis downloaden van inbraak e.a. malware) hebben goede browsers sinds enkele versies geleden het niet tonen van de links in de statusbar geblokkeerd, of hebben daarvoor een optie. *) Veiligheid boven alles!
  • Deze GreyBox werkt met geavanceerd AJAX-/script-materiaal, en het zal bijzonder lastig zijn daarin de weg te vinden om op de juiste plek de statusbar-vertoning uit te schakelen. - Als het al tegengehouden kan worden, dus. Zonde van het werk!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

ff-js-opties.png

In IE7: Extra > Internetopties > Beveiliging > Internet > Aangepast niveau... > Uitvoeren van scripts > Statusbalkupdates via scripts toestaan > Uitschakelen. Enz.

Laatst bewerkt:
het openen van een script via een URL met .../#
Alleen hier zit ik altijd over te twisten.
/# is natuurlijk ideaal om jQuery commands aan te roepen op een href waarna je er een return false commando overheen gooit.
Helaas ziet de gebruiker niet of de code die daardoor wordt aangeroepen veilig is.

P.s. Nu we het er toch over hebben, heb jij hiervoor een andere manier, gebruikers zijn nou eenmaal achterdochtig als ze een /# zien staan.

Helaas ziet de gebruiker niet of de code die daardoor wordt aangeroepen veilig is.
Nee, dat klopt, maar de bezoeker ziet wel dat er code wordt aangeroepen: en volgens je eigen eerlijkheids-regel "de bezoeker heeft er recht op om te zien wat er gebeurt als je gaat klikken" moet dat ook! :)

P.s. Nu we het er toch over hebben, heb jij hiervoor een andere manier, gebruikers zijn nou eenmaal achterdochtig als ze een /# zien staan.
Die achterdocht is dus in een aantal gevallen terecht!
  • Voor de veiligheid ga ik soms eerst even in de broncode kijken. :D
Maar ja, ik ken twee stuks andere manier:
  • Een relatief oprechte = een nep-bladwijzer showen, die weergeeft wat het script gaat doen: /#ToonVergroting.
  • Een hele valse is er ook nog, maar die vertel ik niet: om geen "kwaadwillenden" op ideeën te brengen. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij dat je dit met JavaScript moet doen. Met het OnMouseOver attribuut.

MrMorrie1

Pak gewoon de manier van CSSHunter en klaar is kees.

Mocht je het dan perse willen doen kijk dan hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan