'Linked Tables' Access -> SQL Server 2005

• Onderwerp starter Onderwerp starter nille
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nille

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Beste,

Ik heb een applicatie in Access waarbij de data van mij tabellen in SQL Server 2005 bevinden.
Van de 10-tal tabellen is er 1 tabel bij 'Registraties' waarbij ik ongecontrolleerd (soms niet, soms wel, eerste keer na opstart access 'meestal' niet) een fout krijg als ik de data wil raadplegen via mijn odbc. Bij de rest van mij tabellen is niet het geval.

Ik neem aan dat ik het dan op de goede manier doe en dat de rest fijn werkt.

Foutmelding:

Run-time error '3151':
ODBC--connection to 'ODBC_TEST_DB' failed.

na wat googlen krijg ik niet het juiste antwoord,

weten jullie misschien waarom ik dit heb en niet bij de rest vban de tabellen, en hoe ik dit kan oplossen,
ik heb al gedacht aan te veel data in die table, dat dez eniet kan volgen of dergelijks....?
hier zitten zo'n 800.000 rows van 10 kollommen in.

iemand die mij kan helpen aub?

Groetjes, Nille.

Beste,

Ik heb een applicatie in Access waarbij de data van mij tabellen in SQL Server 2005 bevinden.
Van de 10-tal tabellen is er 1 tabel bij 'Registraties' waarbij ik ongecontrolleerd (soms niet, soms wel, eerste keer na opstart access 'meestal' niet) een fout krijg als ik de data wil raadplegen via mijn odbc. Bij de rest van mij tabellen is niet het geval.

Ik neem aan dat ik het dan op de goede manier doe en dat de rest fijn werkt.

Foutmelding:

Run-time error '3151':
ODBC--connection to 'ODBC_TEST_DB' failed.

na wat googlen krijg ik niet het juiste antwoord,

weten jullie misschien waarom ik dit heb en niet bij de rest vban de tabellen, en hoe ik dit kan oplossen,
ik heb al gedacht aan te veel data in die table, dat dez eniet kan volgen of dergelijks....?
hier zitten zo'n 800.000 rows van 10 kollommen in.

iemand die mij kan helpen aub?

Groetjes, Nille.
Ik denk dat het niet onverstandig is om iedere keer als je Access start te controleren van de attached tabellen of ze nog leven. Dat doe je door je gekoppelde tabellen af te lopen en ze stuk voor stuk te reconnecten.

HTH:D

Ik denk dat het niet onverstandig is om iedere keer als je Access start te controleren van de attached tabellen of ze nog leven. Dat doe je door je gekoppelde tabellen af te lopen en ze stuk voor stuk te reconnecten.

kan ik dit ook in vba code vervaardigen (het is omdat de gebruikers niet mogen handelen van het linken met tables, zei krijgen enkel de forms beschikbaar)

en als dit gaat via vba, kan je een voorbeeldje geven aub?

Er zijn twee manieren om code uit te voeren op het moment dat de applicatie opstart.
Dat is de AutoExec macro en de OnLoad of OnOpen event van het form dat je start in de startup opties van Access.

Meestal heet die functie InitApp() ofzo.

Je moet even kijken hoe die in 2007 heet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan