• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

linken naar een andere tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

polletje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Beste mensen, ik heb niet zoveel verstand van excel maar zag er een uitdaging in om te proberen een salaris naberekening te maken. dus ik ben aan de gang gegaan.
Nu ben ik zover dat ik een gemiddelde moet berekenen over de toeslaguren van de afgelopen drie maanden.
Elke maand heb ik op een aparte tab staan (dus januari op 1; februari op 2 enz..) op elke tab heb ik een berekening gemaakt van de gemiddelde toeslagen maar bij het berekenen van een gemiddelde over drie maanden moet ik verwijzen naar een aantal andere tabbladen, dát lukt nog wel maar als ik een maand verder ben moet ik verwijzen naar drie volgende tabs.
Dus in Januari moet ik verwijzen naar okt. nov. en dec.
maar in Februari moet ik verwijzen naar nov. dec. en jan.
Bestaat er een manier om automatisch de verwijzing met één te laten optellen zodra ik een tabblad doorschuif. anders moet ik op elk nieuw tabblad een nieuwe formule gaan invoeren en het gaat er juist om dat dat niet nodig moet zijn.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, vraag anders gerust.
alvast bedankt

Met de functie INDIRECT() moet dit op te lossen zijn, hiermee kun je de verwijzingen af laten hangen van waardes in cellen.

:( :( Ik snap er niks van.
Help alsjeblieft.
Als ik op Blad 4 het gemiddelde berekenen wil van
Blad 1 C5 t/m C8
Blad 2 C5 t/m C8 en
Blad 3 C5 t/m C8
Maar ik wil op blad 5 het gemiddelde weten van
Blad 2 C5 t/m C8
Blad 3 C5 t/m C8 en
Blad 4 C5 t/m C8
enz.enz.
Hoe is het dan mogelijk dat ik automatisch bij het gaan naar blad 5 en verder de verwijzingen ook een blad laat oplopen.
Van de opmerking dat het moet kunnen met de functie INDIRECT snap ik niets en uit de help begrijp ik alleen maar dat de verwijzing bij deze functie blijft bestaan bij het knippen en plakken.
misschien ben ik dom maar het moet toch kunnen op een manier dat ik het ook snap.
Vast bedankt.!!

Het is niet helemaal wat ik bedoel maar ik kan er wel weer wat verder mee. Misschien voor alle duidelijkheid nog even : op tab 1 heb ik(bv in cel B4) een berekening gemaakt van een gemiddelde van de toeslagen die ik in die maand heb ontvangen, op tab 2 ook en op tab 3 ook. wat ik nu wil is op tab 4 weer het gemiddelde van die drie cellen B4 van tab 1;2 en 3 in bv cel B5 en op tab 5 wil ik dan het gemiddelde hebben van de cellen B4 van tab 2;3 en 4.... enz enz.... nu wil ik dus dat automatisch de verwijzing naar B4 van de vorige tabs er steeds 1 tab optelt anders moet ik voor het overzicht van 10 jaar salarisberekening 10 x 12 verschillende verwijzingen naar tabs gaan invoeren en dat is een beste klus. Dus als er iemand is die een oplossing heeft......
bedankt !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan