Linken naar emailadressen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkiekraak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe PC met windows7.
Mijn zoon heeft met allelei aanpassingen Windows mail geinstaleerd.
Ik werk veel met Scripten om emails te maken en ook met het programmaatje Scrippy en alles werk zoals ik het graag wil.
Alleen is er een probleem!! Als ik op een internetsite ben en er staat een link met het emailadres van de betreffende site dan werkt dat niet.
Ik krijg dan een schermpje van Office 2003 om mij te registeren bij Outlook van Office maar die gebruik ik niet.
Voor het bewerken van Scripten heb ik een mail programma nodig waar ik in de bron kan.
En met Windows Live Mail kan ik niet met Scrippy werken.
Hoop dat mijn vraag duidelijk is en het niet te moeilijk is.

Dikkie:shocked:

Allereerst, welkom op helpmij.nl!
Ik snap het probleem. De link naar het mailadres werkt op zich wel. Het probleem is dan dat er een verkeerd programma opent. Wat je kunt doen: bij de link op de site op de rechtermuisknop drukken en kiezen voor "snelkoppeling kopieeren". Dan naar het gewenste mailprogramma gaan, daar voor "plakken" kiezen in het contacten vak en "mailto:" weghalen.
Of als je met scripten werkt, heb ik niet zoveel verstand van, maar goed, zet het dan in het script.
Gaat bovenstaande het probleem oplossen?
Ik hoor het graag. Wanneer bovenstaande niet gaat lukken, blijf gerust vragen dan!

Hartelijk bedankt voor je antwoord, dat is ook een oplossing.:thumb:
Ben er voorlopig mee gehopen en hoop het uiteidelijke probleem een keer helemaal te vinden.
Zou het een optie zijn om de procidure te doorlopen van Office en dan later door te verwijsen naar mijn huidige mailprogramma?
Of heeft dat geen nut??

Groetjes Dikkie.

Wat u ook kunt proberen, is om het niet gebruikte mailprogramma te verwijderen. Dan is er namelijk geen standaardprogramma meer, en dan wordt Windows Mail automatisch uw standaardprogramma. Ik hoop dat dat de oplossing is, denk het wel!:)

Mijn Probleem is nog steeds niet opgelost.
We hebben het niet gebruikte emailprogramma verwijderd maar toen deed hij helemaal niks meer als ik op de emaillink klikte.
Na het opnieuw instaleren van Office 2003 heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
We hebben geprobeerd om de Windowsmail als Standaart mailprogramma in te stellen maar hij komt helemaal niet voor in de lijst dus ik kan hem niet kiezen als standaart.
Ik denk dat dat komt omdat het eigenlijk niet is geinstaleerd op de gewone manier maar met allerlij aanpassingen.
Windows mail is niet het normale emailprogramma van Windows7.
Heel erg vervelend dat ze een nieuw besturingsprogramma ontwikkelen zonder dat je zelf kunt beslissen welk email je wilt gaan gebruiken.
Jammer dat het nog steeds niet goed wil werken maar misschien doen ze er nog wel een keer wat aan.

Groetjes Dikkie

Zit er niet ergens een optie daarvoor in het programma dan?

Bedankt voor je antwoord,
We hebben al de mogelijkheden al wel zo'n beetje uitgeprobeerd maar we komen nog niet dichter bij de oplossing.
Voorlopig behelp ik me wel met wat aanpassingen maar ik wil wel graag de vraag open laten. Er is tenslotte nog geen echte oplossing en misschien kom hij later toch nog.
Ik zal in ieder geval ook reageren als wij er uitgekomen zijn want we geven het nog niet op.
Misschien komt Microsoft ook wel een keer met een passend mailprogramma want er zullen in de loop van de tijd wel meer mensen komen die met dit probleem te maken krijgen. Het is jammer dat ze je de mogelijkheid van een bepaalde hobby ontnemen.

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen:thumb:
Groetjes Dikkie.

Mijn moeder heeft haar XP-pc vervangen door een Windows 7 pc.
Scrippy draait niet mee op haar nieuwe pc.
Mogelijk dus dat Scrippy niet draait onder Windows 7 maar daar kom ik niet achter.
Ik ga deze vraag plaatsen in het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan