Linken naar URL's in PDF werken niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Afhankelijk van je Office versie kun je er in Word voor kiezen het document op te slaan als PDF. Dan werken de links in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Ligt inderdaad aan Primo.
Zover ik weet doet (bijv.) PDFCreator wat dat betreft beter zijn werk.

Alternatief kun je, bijv. een online-tool gebruiken om je Word documenten om te zetten.

Tijs.

Merkwaardige ontdekking: Ook met de Neevia-convertertool werkte het niet: het converteren ging prima, in de browser was alles aanklikbaar, maar zodra ik het geconverteerde pdf opsloeg en weer opende waren de links niet meer aanklikbaar. Toen bedacht ik dat het aan de reader kon liggen: Ik gebruikte standaard Foxit. Ik ben weer overgeschakeld naar Acrobat en nu werkt alles ineens wel. Ook de met Primo gemaakte PDF's. Maar: als ik het pdf http://www.cultuurzomerheuvelland.nl/index_htm_files/Cultuurzomer-agendatips-jr3-nr09.pdf alleen open in de browser (door de daartoe bestemde link aan te klikken op de homepage) zijn de linken in het pdf niet aanklikbaar, als ik het pdf daarna download en open met Acrobat zijn ze wél aanklikbaar...(Is dat bij jullie ook het geval??) Het ligt dus niet aan Primo, eerder aan de reader of de browser of de combinatie van die twee (in IE verschijnt het document wel direct in Acrobat en is alles aanklikbaar, in Firefox is er eerst die omweg van downloaden, in GoogleChrome moet ik het ook eerst opslaan.
Maar nu zou het nog prettig zijn als de linken direct in de browser al aanklikbaar zijn zónder te downloaden, is klantvriendelijker voor minder handige lezers en scheelt weer een of enkele kliks. Is daar ook nog iets aan te doen of is dat altijd zo??

Dan moet je even bij de browser extensies kijken welke viewer gebruikt wordt om een pdf in de browser te tonen. Ik vermoed zo dat dat bij jou de Foxit reader is.

Dan moet je even bij de browser extensies kijken welke viewer gebruikt wordt om een pdf in de browser te tonen. Ik vermoed zo dat dat bij jou de Foxit reader is.
Nee, ik heb Foxit er even helemaal uitgegooid om zeker te zijn. Ik heb nu alleen nog Acrobat 9.5... Waar kan ik de browser extensies zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan