linken van pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Eenvoudige en mischien domme vraag maar hoe link je pagina's wanneer je een webruimte bezit met domeinnaam.

DUS BV index.html is de startpagina en index5 moet BV gelink worden maar hoe

bij gratis webruimte is dit simpel gewoon BV

users.skynet.be/index1 ..... naar users.... index 5

Toch op dezelfde manier?
Als je in je editor de link maakt gaat die toch naar de andere dir? Je geeft dus je dir aan en de index daarin wordt geopend.
Of je moet heel de url gebruiken.
Mischien beter ivm zoekmachines.

:cool:

in je index.html bestand

<a href="http://www.jouwdomein.nl/index5.html">Tekst van de link</a>

bijkomende vraag

Wanneer men BV een dot.TK gebruikt dan komen er enkel in de bar www.mijnnaam.tk zonder dat er daar /index 100 of wat dan ook bijkomt .....

Is het mogelijk om bij een eigen domeinnaam ook te zorgen dat er enkel de naam komt zonder de adressen van subpagina's dus BV
wanneer pagina 2 index 2 is er dan niet :

www.mijnnaam.be/index2.html komt maar gewoon zoals bij TK www.mijnnaam.tk ( zonder niets extra

Ik weet niet of er meer oplossingen voor zijn, maar als je je pagina uit 1 frame laat opmaken, en vervolgens alle andere pagina's binnen dat frame laat openen, dan zou het volgens mij moeten werken.

Je index.html pagina ziet er dan zo uit:

<html>

<head>
<title>Titel van je pagina</title>
</head>

<frameset rows="*">
<frame name="inhoud" src="index2.html">
<noframes>
<body>

<p>Deze pagina maakt gebruikt van frames. Uw browser ondersteund geen frames.</p>

</body>
</noframes>

</frameset>

</html>

Je huidige index.html pagina sla je op als index2.html.

Alle links in je index2.html en vervolg documenten breidt je uit met een target (doel), dit doel is de naam van het frame waarbinnen het vertoond moet worden.

Een voorbeeld van een link is dan:

<a href="http://www.jouwdomein.nl/index5.html" target="inhoud">Tekst van de link</a>

Zoals je kunt zien is de target naam "inhoud" , dit is dus de naam van het frame waarin het vertoond moet worden, in de index.html die ik hierboven als voorbeeld heb gemaakt, heb ik het frame dus ook "inhoud" genaamd.

Ik hoop dat je er zo wijs uit kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan