Linken vanuit de navigatie naar een bladwijzer 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcsmit

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb iets te vroeg gejuicht.
In mijn vorige vraag kreeg ik een perfect antwoord van Egel. Nu blijkt het iets vervelender te zijn dan ik had omschreven.

Voor het maken van een link naar een bladwijzer vanuit de navigatie kreeg ik de volgende oplossing:
linkset[1]+='<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm#Werkwijze" target="rechts">Werkwijze</a></div>'

Nu blijkt dat de contentpag_inleiding.htm een pagina is van een frameset in een frameset.
De eerste frameset heet: frameset.htm voorzien van het frame genaamd framemidden.
De frameset die hierin (framemidden) moet staan heet: contentset_inleiding.htm. In de laatste frameset staat het frame genaamd: rechts.
Hierin moet de contentpag_inleiding.htm geplaatst worden, voorzien van een bladwijzer genaamd werkwijze.

Kan iemand (misschien Egel) mij weer een goede oplossing geven?

Groet, Hans

Op zich zou het horen te werken, maar wel pas als eerst het contentset_inleiding.htm is geladen in het framemidden. Dan is er ook pas een frame genaamd rechts.

Zoek je naar een manier om met 1 link meteen contentset_inleiding.htm in framemidden te laden en ook contentpag_inleiding.htm#Werkwijze in rechts?

Het zou evt kunnen door
onclick="parent.framemidden.location.href=\'contentset_inleiding.htm\'"
toe te voegen aan de link.

Heb je een link naar je pagina? Als het te zien is is het waarschijnlijk duidelijker.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• framenset.gif
    framenset.gif
    2,7 KB · Weergaven: 14
Hallo Egel,

Wederom dank.
Ik zoek inderdaad naar een manier om met 1 link meteen contentset_inleiding.htm in framemidden te laden en ook contentpag_inleiding.htm#werkwijze in rechts.
Misschien heb ik het al eerder gezegd, maar ik ben een leek op het gebied van java/javascript. Ik heb uw gegevens dan ook op verschillende manieren geplaatst en kwam bij de hieronder staande link in de buurt van wat ik zou willen.
Dit is mijn voorlopig resultaat:

linkset[1]+='<div class="menuitems"><a href="onclick="parent.framemidden.location.href=\'contentset_inleiding.htm\'"../inleiding/contentpag_inleiding.htm#werkwijze" target="rechts">Werkwijze</a></div>'

Ik heb nu wat de plaatsing in het frame betreft alles goed staan, maar de pagina contantpag_inleiding.htm, met zijn bladwijzer zie ik nog niet. Hier krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.

De bijlage die u mij aangaf gaf inderdaad mijn bedoeling weer, alleen moet de link niet in de frameset staan, maar in de navigatie (linkerframe) van de contentset_inleiding.htm. Ik hoop dat ik het duidelijk omschrijf.

Ik kan u nog geen url doorgeven, aangezien ik aan het bouwen ben en de site nog niet staat.

Zou u hier een juiste javaregel van kunnen maken, waardoor ik mijn pagina met bladwijzer kan plaatsen?

m.vr.gr.
Hans

linkset[1] += '<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm#werkwijze" target="rechts" onclick="parent.framemidden.location.href=\'contentset_inleiding.htm\'">Werkwijze</a></div>';

zou het dan worden, maar dat is voor een link vanuit het linker frame vh hoofdframe (1e plaatje), als framemidden eenmaal geladen is werkt een link vanuit de linker helft daarvan (2e plaatje) al zoals het al was:

linkset[1] += '<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm#werkwijze" target="rechts">Werkwijze</a></div>';

Als je de link rechtsklikt en eigenschappen kiest, geeft dat dan het adres van de pagina goed weer?

Groet, Egel.

Bijlagen

• framenset2.gif
    framenset2.gif
    2,6 KB · Weergaven: 18
Nog even met een nieuw plaatje:

1e link: contentset_inleiding.htm > framemidden
2e link: contentpag_inleiding.htm#werkwijze > rechts

dat is de handigste manier, en daarvoor heb je geen extra javascript (onclick) nodig.

Werkt de 1e link? Als je contentset_inleiding.htm los in je browser bekijkt, doet de 2e link het dan?

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• framesets.gif
    framesets.gif
    7,1 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Hallo Egel,

Ik hoop niet dat ik weer te snel ben, zoals de eerste keer, maar ik denk dat ik er nu wel uit ben. Het script met de onclick doet het goed en dat lost heel wat probleempjes bij mij op. Ik wil je nogmaals bedanken voor je reacties. Je hebt mij een heel stuk verder geholpen.
Volgens mij is het tweede plaatje voor mij niet van toepassing, aangezien ik alleen een link naar een bladwijzer vanuit de contentset heb.

m.vr.gr.
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan