• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Linken zonder gebruik maken van een Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik heb een vrij simpele vraag en hopelijk ook dito oplossing. Ik heb een aantal grafieken (bladen) in mijn sheet staan. En nu wil op de eerste sheet een link maken naar de/een desbetreffende grafiek. Alleen lukt dit (mij) niet met rechtmuisknop hyperlink, want daar zijn de grafiekbladen niet zichtbaar. En ik wil niet met macro's werken.

Iemand een oplossing?

Zie ook mijn voorbeeld.

ps: als het kan de oplossing in tekst aangezien ik op het werk geen bestanden kan/mag downloaden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Clipstra,

Maak een extra werkblad, en geef dat Blad de naam Grafiek,en maak hier je grafiek, ga in het vakje bron staan en ga naar Blad1 en maak je selectie.
En maak je hyperlink, naar Blad Grafiek.

Laatst bewerkt:
Beste Ad,

Dat is niet wat ik zoek. Het jgaat uist om het feit dat als ik een grafiek maak (en niet in werkblad neerzet maar een "speciaal" grafiekblad) dat deze niet "zichtbaar" is voor de hyperlink. Zoals je in mijn voorbeeld kunt zien..

Ik heb het geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar. Ik kan alleen hyperlinks maken naar "gewone" werkbladen.
Misschien lukt het een ander.

Ik heb het geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar. Ik kan alleen hyperlinks maken naar "gewone" werkbladen.
Misschien lukt het een ander.

Das toch raar? Waarom zou Excel wel de "normale" werkbladen laten zien en niet de grafiekwerkbladen?

Das toch raar? Waarom zou Excel wel de "normale" werkbladen laten zien en niet de grafiekwerkbladen?

Een simpele oplossing is om de grafiek op te nemen in een normaal Blad ipv op een Grafiekwerkblad.

Dan werkt de link gewoon naar dat blad toe en kan je met wat opmaak ook een mooi blad krijgen dat er het zeflde uitziet.

Wim

Toch maar een bijlage toegevoegd, kan je thuis even naar kijken

Bijlagen

Dit idd een simpele oplossing. Maar de layout/weergave van een grafiekblad vind ik veel mooier en beter. Maar als er idd geen oplossing voor is, zal ik het idd weer op de oudewetse manier manier moeten doen. Echter blijf ik erbij dit ik het een vreemd verhaal vind dat die zo moeilijk moet zijn..

Dit idd een simpele oplossing. Maar de layout/weergave van een grafiekblad vind ik veel mooier en beter. Maar als er idd geen oplossing voor is, zal ik het idd weer op de oudewetse manier manier moeten doen. Echter blijf ik erbij dit ik het een vreemd verhaal vind dat die zo moeilijk moet zijn..

Het is inderdaad niet mogelijk om rechtstreeks een hyperlink te maken naar een grafiekwerkblad. Raar maar waar. Het is overigens te omzeilen via code. (en ja dat is helaas wel VBA).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok het is niet anders :mad:

Dan waar weer op de oude manier..

In ieder geval bedankt voor het mee denken..

Wellicht ten overvloede:
Onderstaande code wordt geactiveerd als met de muis een tekst in het bereik A1 t/m A10 wordt geselecteerd.
Het grafiekblad met die naam wordt geactiveerd.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("A1:A10")) Is Nothing Then
      On Error Resume Next
      Charts(Target.Value).Activate
  End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heb wat aan't googelen geweest en zelfs in 2007 werken ze nog met de workaround zoals voorgesteld door Roncancio, dus zal dit blijkbaar toch de enige oplossing zijn.

Mvg

Rudi

Glipstra,
Met een beetje werk kan je het werkblad net zo netje sopmaken als een grafiekblad.
bv. rasterlijnen verbergen, cellen blokkeren, achergrond een kleur geven, grafiek vergroten zodat hij past, e.d.

het is maar waarvoor je kiest.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan