Linken

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evdb

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2005
mijn homepage bestaat uit de eerste pagina met 3 knoppen naar de hoofdpagina's. Via de hoofdpagina's kun je dan linken naar subonderdelen. De knoppen naar de hoofdpagina's staan in het linker frame. De links naar de subonderdelen staan "ergens" los boven in het rechterframe. Om de links een beetje op alle pagina's op dezelfde plaats te hebben wil ik ze in een tabel zetten, maar daar blijf je de lijnen zo van zien. Had ik beter de sublinks ook in het linkerframe kunnen zetten? Of had ik met een extra frame voor de sublinks moeten werken? of is er een nog beter idee,...

Geplaatst door evdb
maar daar blijf je de lijnen zo van zien.
Niet als je aan de table-tag het attribuut border="0" toevoegt:

PHP:
<table width="100%" border="0">
<tr>
<td align="center">Knop 1</td>
<td align="center">Knop 2</td>
<td align="center">Knop 3</td>
</tr>
</table>

Laatst bewerkt:
In de code kom ik helemaal geen info tegen over de tabel zodat ik de 0 niet toe kon voegen. Maar door wat aan de instellingen van de tabel te zitten en de randlijn op 0 pt te zetten zijn ze ook weg. (dat ik daar niet eerder op was gekomen,..). Opgelost!
doorgaans kijk ik niet bij de code omdat ik daar zelf (nog) niets van snap, ik zag nu wel staan:

Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.

In de webserver is echter altijd alles ok. Moet ik me nu toch zorgen gaan maken voor het resultaat na uploaden?

Geplaatst door evdb
ik zag nu wel staan:

Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.

In de webserver is echter altijd alles ok. Moet ik me nu toch zorgen gaan maken voor het resultaat na uploaden?
Nee hoor. Dat stukje tekst wordt alleen zichtbaar in (heel oude) browsers die geen frames ondersteunen.

Guus.

Gelukkig !
Dank voor je hulp. Ik weet nu ook waarom ik de code niet zag staan. Ik werkte niet op de "losse pagina" maar op de pagina zichtbaar in het frame,... Dit verklaart meteen meer rariteiten die ik tegenkwam.
Esmée

Geplaatst door evdb
Gelukkig !
Dank voor je hulp. Ik weet nu ook waarom ik de code niet zag staan. Ik werkte niet op de "losse pagina" maar op de pagina zichtbaar in het frame,... Dit verklaart meteen meer rariteiten die ik tegenkwam.
Esmée
Om de code van je index-pagina (die de frames maakt) te zien klik je in het menu Beeld van de browser op Bron. Die pagina bepaalt eigenlijk alleen hoe de frames worden geplaatst en welke pagina's daar bij het starten in worden gezet. De naam van die pagina staat ook in je adresbalk en blijft steeds hetzelfde, omdat alleen de inhoud van de frames gewisseld wordt.
De code van de pagina's die in de frames staan kun je zien door met je rechter muisknop op zo'n pagina te klikken en dan voor Bron weergeven te kiezen.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan