Linkjes roll-over kleur behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole gv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Dreamweaver CS3

In Dreamweaver heb ik linkjes waarvan ik wil dat het de roll-over tekstkleur behouden wordt zodra je er op geklikt hebt. Als je dan weggaat van de link, moet de tekst de roll-over kleur nog steeds hebben.

Vervolgens zou ik graag willen dat de tekstkleur van de eerst aangeklikte link weggaat zodra je een andere knop aanklikt. Ook bij die volgende link wil ik dus dat die roll-over tekstkleur in de tekst behouden wordt, net zoals bij de eerste knop

DIV VAN DE LINKJES IN DIV MENU.
<div id="menu">
<a href="index.html">Home</a>
<a href="behandelingen.html">Behandelingen</a>
<a href="specials.html">Specials </a>
<a href="contact.html">Contact / route</a>
<a href="prijs.html">Prijslijst</a>
<a href="vacatures.html">Vacatures</a>
<a href="aanbiedingen.html">Aanbiedingen</a>
<a href="nieuws.html">Nieuws</a>
<a href="wellness.html"> Wellness abonnementen</a></div>

CODE VAN DIV MENU.
#menu a {
color : #FFFFFF;
font-size : 12px;
text-align : center;
text-decoration : none;
margin : 4px;
display : block;
float : left;
width : 80px;
font-family: Candara;
border: 0px solid #000000;
padding-top: 0;
padding-right: 4px;
padding-bottom: 2px;
padding-left: 4px;
background-color: #33CC00;
}
#menu a:visited {
color: #FFFFFF;
}
#menu a:link {
color: #FFFFFF;
}
#menu a:hover {
color: #67682C;
}
#menu a:activate {
color: #67682C;

Wat ik wil bereiken in stappen

1. Over link 1 (Behandelingen) heen, dan veranderd de tekst van wit naar groen
2. Klik op link 1 (Behandelingen), dan blijft de tekstkleur groen
3. Over knop link 2 (Specials) heen, dan verandert de tekst van wit naar groen
4. Klik op link 2 (Specials), dan verdwijnt de groene tekstkleur van link 1 (Behandelingen) en blijft de tekstkleur groen van link 2 (Specials)
Enz..

Hopelijk heb ik een beetje begrijpelijk opgeschreven wat ik zou willen bereiken.
Groeten van Nicole

Laatst bewerkt:
In de Pagina Eigenschappen onder de optie Koppelingen kan je de kleur aangeven van de koppeling, de bezochte, de aangewezen en de actieve-koppelingen.
Mvg

Ik ben ook nog steeds bezig met de koppelingen en de roll over menu's.
Ze willen nog wel eens een eigen leven leiden en niet doen wat jij wil.
Ben er zelf net achter hoe ik de achtergrondkleur van de tabel mee kan laten kleuren tijdens een rollover......klik hier voor het voorbeeld.
Zoals ik jouw verhaal lees moet je toch echt in pagina eigenschappen je wensen invullen.
Hier een quote uit de help functie van DW cs3.

U kunt het standaardlettertype, de tekengrootte en kleuren definiëren voor koppelingen, bezochte koppelingen en actieve koppelingen.

Selecteer Wijzigen > Pagina-eigenschappen of klik op de knop Pagina-eigenschappen in de eigenschappencontrole.
Selecteer de categorie Koppelingen en stel de opties in.
Lettertype koppelingen Geeft de standaardlettertypefamilie aan die voor koppelingstekst wordt gebruikt. Standaard gebruikt Dreamweaver de lettertypefamilie die is opgegeven voor de hele pagina, tenzij u een ander lettertype opgeeft.

Grootte Geeft de standaardtekengrootte aan die voor koppelingstekst wordt gebruikt.

Kleur van koppeling Geeft de kleur aan die op koppelingstekst moet worden toegepast.

Bezochte koppelingen Geeft de kleur aan die op bezochte koppelingen moet worden toegepast.

Rollover-koppelingen Geeft de kleur aan die moet worden toegepast als een muis (of aanwijzer) op een koppeling wordt geplaatst.

Actieve koppelingen Geeft de kleur aan die moet worden toegepast als er met een muis (of aanwijzer) op een koppeling wordt geklikt.

Onderstrepingsstijl Geeft de onderstrepingsstijl aan die op koppelingen moet worden toegepast. Als er voor de pagina al een onderstrepingsstijl is gedefinieerd (bijvoorbeeld via een externe CSS-stijlpagina), wordt voor het menu Onderstrepingsstijl standaard een optie gebruikt die niet gewijzigd kan worden. Op deze manier wordt u attent gemaakt op een koppelingsstijl die is gedefinieerd. Als u de onderstrepingsstijl wijzigt met het dialoogvenster Pagina-eigenschappen, wordt de eerdere koppelingsdefinitie gewijzigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan