• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

links automatisch wijzigen bij verplaatsen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Beste mensen,

Ik loop tegen het volgende probleem aan waarvoor ik geen oplossing kan vinden:

Ik heb twee Excel bestanden die samen een verlofkaart vormen.
Deze bestanden maak ik aan op mijn eigen "lokale" PC en zet ze dan weg in een directory op het netwerk.
Beide bestanden hebben koppleingen naar elkaar.
(veld A van bestand 1 is gekoppeld aan Veld F van bestand 2 & Veld G van bestand 2 is weer gekoppeld aan veld K van bestand 1)

Bij het verplaatsen nemen de koppelingen het hele path mee van de PC waarop de bestanden gemaakt zijn.
Dit is onwenselijk want ze moeten, samen geplaatst in een nieuwe directory op het netwerk, naar elkaar verwijzen en niet naar mijn lokale PC.

Kan iemand mij aangeven of er een oplossing voor deze situatie is en hoe die er dan uit moet zien.
Ik wacht met spanning want het zou mij een hoop werk kunnen schelen.

Wilfried

Beste Lampelek,

Als de naar elkaar verwijzende bestanden in dezelfde map komen te staan, zou het geen probleem mogen opleveren.
Wat je ook kunt doen, is de bestanden van je eigen schijf openen, en vervolgens stuk voor stuk opslaan op het netwerk. Wanneer bronbestand en doelbestand beiden open staan, worden de links automatisch meeveranderd bij het opnieuw opslaan.

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de bestanden op jouw pc en op het netwerk syncroon lopen.

Groeten,

Richard

richard1970 zei:
Beste Lampelek,

Als de naar elkaar verwijzende bestanden in dezelfde map komen te staan, zou het geen probleem mogen opleveren.
Wat je ook kunt doen, is de bestanden van je eigen schijf openen, en vervolgens stuk voor stuk opslaan op het netwerk. Wanneer bronbestand en doelbestand beiden open staan, worden de links automatisch meeveranderd bij het opnieuw opslaan.

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de bestanden op jouw pc en op het netwerk syncroon lopen.

Groeten,

Richard

Beste Richard,

Ik zal jouw oplossing eens proberen.
Dit had ik niet bedacht en ook dus niet gedaan.

Thanx

Het werkt !!!

:thumb:

Richard, jouw optie werkt

Bedankt voor de "tijdbesparende" tip

Wilfried

Volgens mij is het ook mogelijk om (indien mogelijk of gewenst) een gedeelte schijf aan te maken op je eigen computer met dezelfde naam als op het netwerk.
Dus op werk F schijf => pad F:\user\excelbestanden
Dus ook thuis F schijf => pad F:\user\excelbestanden
Nu kun je gerust bestanden overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan