Links in een pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Hoi,

Na weer een lange tijd afwezig (herstellende van een operatie) toch weer een vraagje:

Op mijn website ben ik bezig met een soort dagboekje over mijn operatie en het herstel hiervan. Ik heb nu 1 link onder in mijn startpagina en via deze link kom je op het dagboek. Dat dagboek is nu 1 grote pagina en wordt een beetje onoverzichtelijk.

Ik wil het volgende:

Als iemand op de link naar het dagboek klikt, zou ik willen dat daar data staan die als link direct naar het betreffende dagboek-stukje gaat. Eh.. snap je? De links, data, kan ik zelf zonder probleem maken, maar de target weet ik niet hoe ik dat moet doen. In het grote verhaal moeten dus code's komen zodat als iemand op "woensdag 16 februari" zou klikken hij/zij ook direct naar dat stukje gaat...

Hoop dat het duidelijk omschreven is?!

Liefs,
Lein

Hoi,

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt..:D

Bovenaan de pagina een "menuutje":
Code:
<a href="#10012005">Maandag 10 januari 2005.</a><br>
<a href="#11012005">Dinsdag 11 januari.</a><br>
<a href="#12012005">Woensdag 12 januari.</a><br>

In de tekst staat boven elk stukje tekst weer die datum waarnaar verwezen wordt in het menuutje:
Code:
<a name="#10012005">Maandag 10 januari 2005.</a>
de tekst
<a name="#11012005">Dinsdag 11 januari.</a>
de tekst
<a name="#12012005">Woensdag 12 januari.</a>
de tekst

Ik heb in de links de datum genomen, maar dit kan je veranderen natuurlijk, als de href maar gelijk is aan de name.

:)

hrefs etc...

Hoi Japie,

Bedankt voor je (zeer snelle) antwoord!

Ik heb een pagina aangemaakt waar alle data in staat in tabellen. Is er geen simpeler oplossing hoe ik dit kan doen? Ik werk overigens met FrontPage.

Is het niet mogelijk om de data genoemd "gewoon" te linken, middels rechter muisknop, naar een gedeelte van de tekst van het dagboek?

Misschien is het niet goed dat ik de data in tabellen heb staan? Zou trouwens ook niet weten waar ik, nu, die href code's zou moeten plaatsen....

Gut...

Liefs,
Lein

het werkt!

Hoi Japie,

Het werkt zoals jij het hebt voorgesteld.....

Nu zit ik alleen een beetje met de lay-out.

De links staan nu bovenaan, in het "link-blauw". Dit kan ik natuurlijk ff aanpassen. Als ik op een link klik, komt inderdaad dat stuk tekst bovenaan te staan, maar.... Ik wil graag dat de links zelf in beeld blijven, of in iedergeval iets om daar naar terug te keren.....

Kun je me daar misschien (ook) mee helpen??? Of.. misschien iemand anders?

Greetz,
Lein

Hoi,

Ik heb het in Frontpage ook even opgezocht, hier noemen ze de kopjes in de tekst bladwijzer.
Als je dus een stukje tekst selecteert en daarna Invoegen > Bladwijzer aanklikt, dan maakt frontpage een bladwijzer van dit stukje tekst.

Daarna kan je bovenin dat menuutje maken door hyperlinks te plaatsen en deze hyperlinks naar een bladwijzer te linken.

Om het maar even makkelijk te zeggen :8-0: ;)

Volgende probleem..
Je zou bijvoorbeeld, als je met tabellen werkt, de rij waarin die bladwijzer, ofwel <a name> staat kunnen verdelen in twee kolommen.
Dan kan je in de rechterkolom een link 'Top' of 'Naar Boven' zetten waarmee de pagina weer naar boven vliegt.
Deze link 'top' of 'naar boven' is dan zo'n link als in het menu die verwijst naar een bladwijzer die bovenaan de pagina staat, bijvoorbeeld de kop die bovenaan je pagina staat.

Mijn Frontpage/begrijpbare internettaal uitleg is nog niet zo goed merk ik :o

Ik hou het zo!!!

Hoi Japie,

Voorlopig hou ik het even op de manier die jij me uitgelegd hebt eerst... werkt prima. Het ziet er niet echt "cool" uit, maar dat komt later wel goed. Voor dit moment vind ik het echt top!

Thanks!
Liefs,
Lein

Hoi Leintje,

Goed je weer te zien hier.
Ook al ben je nu tevreden, je zou eens kijken naar een kant en klaar blog script; je server ondersteund php; daar zou je eens wat mee kunnen doen :)

t,

blog script?!?!

Hoi Teacher,

Dank je voor je hartelijke welkom!

Maarreh... hoe lang "ken" je me nu al?????? Als een "blog script" me al heeeeelemaal niets zegt... hoe denk je dan dat ik dit kan toepassen???

Check jij anders ff op mijn site... vind het er eigenlijk niet uitzien.. misschien heb jij ideetje???

Greetz,
Lein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan