Links in Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,
ik zag dat Google ook in staat is om diverse links binnen een site te tonen, zoals hier bijvoorbeeld. Onder het tweede zoekresultaat (@home portal) staan links (Sologames - Games - Nieuws - Voor abonnees) die doorverwijzen naar bepaalde pagina's van @home.
Wat moet ik waar in de index.html zetten om dit ook bij Google voor elkaar te krijgen met mijn site?
Alvast bedankt voor de tips.
Rudi Wissink

Hey Jean,
dankl voor je reactie maar mijn site was al aangemeld bij Google. Is daar ook prima te vinden. Maar waar het mij om gaat zijn die links die Google onder het zoekresultaat plaatst bij zoals bij @home. Ik vraag me dus af of ik dat ook kan bewerkstelligen door bijvoorbeeld ergens een bepaalde metatag op te nemen.
Groetjes,
Rudi

Dat zijn url die doorgestuurd via @home zelf denk ik.
@home betaald daar voor.

Jean,
maar hoe zou je die links dan kunnen doorsturen? Ik zag trouwens dat ook helpmij.nl zulke extra links heeft als je zoekt in Google: NOD32 verkrijgbaar via Helpmij - Oud nieuws
Praat hier mee. - Helpmijdag enquette.
En of dat wordt betaald? Ik denk dat ook dat ligt aan een paar metatags. Maar welke en hoe? Dat zouden toch mensen van helpmij moeten weten?
Groetjes,
Rudi.

Guus,
ik heb de volgende regels in de head staan:
<meta name="robots" content="all, follow">
<meta name="robots" content="noarchive">.
Weet jij wat het verschil is?
Rudi.

Guus,
ik heb de betreffende regels gewijzigd.
Maar eh, die links die verschijnen in Google als je bijvoorbeeld "helpmij" intoetst, krijg je die dan nu ook?
Bedankt, en groetjes,
Rudi.

rwissink zei:
die links die verschijnen in Google als je bijvoorbeeld "helpmij" intoetst, krijg je die dan nu ook?
Ik weet niet wanneer Google dat doet.
Dat soort dingen zie je in ieder geval alleen bij grote, veelbezochte sites en niet bij andere.
Ik zou het gewoon eens een tijdje afwachten en bijvoorbeeld over een maand of twee eens kijken of in ieder geval de subpagina's geïndexeerd zijn - dan ben je al een heel eind op de goede weg. :)

Guus.

Maarreh,
hoe hebben ze dat bij jullie eigen helpmij.nl dan gedaan?
Zie hier de resultaten van helpmij in Google. Daar staan ook die extra links onder. Alleen: hoe krijg ook ik ze daar?
Rudi.

De juiste domeinnaam helpt ook al heel erg.
Die meerdere termen onder elkaar kan je zelf bewerkstelligen dmv subdomeinnamen, elk met hun eigen index en content.

t.

google kijkt niet meer naar metatags.
Content is belangrijker...

Google is niet de enige zoekmachine, er zijn andere zoekmachines die nog wel van metatags gebruik maken in de zoekresultaten.
Dus ik zou deze dus gewoon in je webcode laten staan.

En inderdaad een indeling op subdomeinen waarin je je 'keywords' verwerkt is een goed idee :thumb:
Directories werken ook fijn zoals ze hier bij het forum van helpmij.nl hebben gedaan.

Al wil je een sitemap in google toevoegen zal je een account moeten aanmaken,
Zodra je een bestand voor google op je site hebt gezet zodat het zeker is dat het om jou domein gaat, kan je sitemaps toevoegen, er zijn ook tools van google die voor je een .xml sitemap maken, die je vervolgens onder je account kan uploaden. En als je 'geluk' hebt indexeert google die voor je in de zoekresultaten.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan