links openen met nieuw scherm lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Opeens lukt het mij niet meer om links te openen die een nieuw
scherm nodig hebben, zoals b.v. startpagina, eigenstart en prikborden
van de startpagina. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Er verschijnt wel een nieuw tabje onderin mijn taakbalk met de titel
microsoft explorer, en een muispijl met een zandlopertje. Verder opent
er wel iets, maar dat is gewoon een explorer-scherm met zichtbare buttons
bovenin, en favorieten aan de linkerkant, maar met een LEEG wit scherm.
Daarna gebeurt er totaal niets meer, totdat ik het 2e scherm en soms ook nog een 3e scherm (aboutblank; heel vreemd!) wegklik, en dan kan ik met EEN scherm weer gewoon verder surfen.

Normaal surfen via één scherm gaat dus prima, en het surfen met 2e scherm in Firefox gaat ook zonder problemen.

Ik heb win-98 en explorer 6.0 met alle updates
de popupstopper staat uit
temp dirs zijn leeg, en tijdelijke internet bestanden is leeg
adaware gedraaid en regcleaner gedraaid

Probleem begon nadat ik een klein ascy-art programmaatje had geinstalleerd, dat vroeg om een herstart van mijn computer wegens niet aanwezige dll's of zoiets. Programmaatje is weer verwijderd via instellingen/software. Het kwam van Nonags, dus was m.i. veilig.

Weet iemand raad? Dit is toch wel heel erg lastig.......
 
Geplaatst door visha
hey,

je kan deze browser proberen.

avant : http://www.avantbrowser.com/

Gebruik ik zelf ook. ik vind hem goed. en je behoudt je favorieten enz...;)
Dat is geen oplossing, hij/zij heeft toch al een andere browser nl: Firefox.

Kan je niet proberen IE opnieuw te installeren?
 
Geplaatst door buffy
Draai IEfix even, volg de aanwijzingen op de site: http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

rimsic, ja dat zou een mogelijkheid zijn, maar deze setup draaide tot nu toe zonder enig probleem....dus als het zonder nieuwe installatie kan zou mooi zijn.

buffy, bedankt, goeie link.
het probleem staat er m.i. precies beschreven:

==========
Symptom 1: When you click a hyperlink in an e-mail message or on a Web page, or right-click a hyperlink on a Web page and then click Open in New Window, you may experience one or more of the following issues:

Nothing happens

The new window may be blank

You may receive a scripting error message
============
ik heb ook nog even geprobeerd vanuit een link in een email op een site te komen, maar dat lukt dus ook niet. De beschrijving klopt dus precies.

Programma gedraaid, en ik krijg de melding dat het probleem is opgelost, maar helaas. Er is geen effect. Heel vreemd; zou er nu toch niets anders op zitten dan herinstallatie?

p.s. nog even erbij getypt: zelfs als ik op een forum een popup hoor te krijgen als ik een nieuw prive bericht heb, komt die popup WEL, maar hij blijft leeg......er is dus niks in te zien......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan