links openenen niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
elke keer als ik op een link klik ergens op het internet dan opent zich een hele minimaal scherm, zie bijlage.

is het mogelijk als ik op een link klik dat deze meteen opent naar een volledig groot scherm?

Bijlagen

• link.jpg
    link.jpg
    3,2 KB · Weergaven: 51
Grijp het balkje bij een hoek vast met de muis, en trek het uit, totdat het geminimalizeerde venstertje het hele scherm vult.

De maximaliseren knop hierbij NIET gebruiken, want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. (DAT is de truuk).

Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken (belangrijk!).
In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen.

Ik heb gedaan wat je hebt gezegd, maar bij mij is het niet de oplossing.

zo gauw ik de computer opnieuw opstart, krijg ik weer dat kleine stukje zoals in de bijlage hierboven.

Enfin, het volgende kun je in alle versies van Windows doen:

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument. Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Window_Placement"=-

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\Old WorkAreas]
"OldWorkAreaRects"=-

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StreamMRU]

Sla op als Window.reg (type: 'alle bestanden'), en dubbelklik erop.
Antwoord 'ja' wanneer je gevraagd wordt of je de inhoud van dit regfiletje aan het register wilt toevoegen.
Vervolgens even opnieuw opstarten.

Daarna start je Internet Explorer.

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies "openen in nieuw venster" in het snelmenu.
Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en SLUIT het.
Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt.
De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken,

Hierna druk je de Ctrl knop weer in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken

Dat zou nu toch moeten werken, lijkt me

Nou ik heb precies gedaan wat je hebt gezegd.
Nu open de links inderdaad goed (volledig scherm)

ben benieuwd hoe de links openen als ik computer opnieuw opstart.

mocht het dan nog niet gelukt zijn, dan geef ik het op.

Maar in ieder geval bedankt voor je antwoorden.

en nog steeds vraag ik me af, hoe je dat allemaal kan weten :D :thumb:

Als je het precies gedaan hebt zoals ik het heb uitgelegd hoort het zo te blijven.

We hebben hier namelijk alle registersleutels verwijderd die de grootte en plaatsing van de laatste vensters onthouden.
Het probleem lag er in dat de verkeerde grootte in jouw geval onthouden werd.

Overigens geen paniek hoor, die sleutels worden automatisch opnieuw aangemaakt wanneer je opnieuw opstart.

Succes,

Nou de volgende dag....
precies gedaan zoals hierboven staat, maar geen succes, nog steeds zoals in de bijlage hierboven openen de links.

verder valt me op dat er meer dingen zijn gewijzigd als ik opstart.

Bijvoorbeeld in "my shared folder" van kazaa daar staan elke keer grote pictogrammen, terwijl ik deze altijd op lijst heb staan.

het blijft me allemaal 1 groot mistery..

Toch nog een keer doen (niet dat registerbestand, maar de rest). Ee is geenandere methode. Op een gegeven moment moet het blijven hangen.

De gewijzigde folder view (details) is een mede-gevolg van het wissen van de StreamMRU data. Als je het nu weer instelt zoals je wilt bliven de instellingen weer bewaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan