links uit de adresbalk verwijderen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Als ik in IE in de adresbalk de link verwijder die daar is ingetypt en ik ga dan met een pijl-toets omlaag dan staan daar nog een heleboel links van pagina's die ik reeds eerder bezocht het, onschuldige pagina's hoor :shocked:
Ik heb al vanalles geprobeerd:
* via geschiedenis wissen
* cc-cleaner en disk-cleaner
* Hit-man Pro laten lopen, ook mijn eigen NAV en online via Hous-Call
* Ook Spybot en Adaware laten scannen

Niet helpt blijkbaar, wel had ik veel spyware op mijn pc staan, die er nu volgens mij heel van verwijderd moet zijn.

Wie weet nog raad??

Ook geprobeerd

Hoi,

Bedankt voor je antwoord, dit had ik ook al geprobeerd, ook geprobeerd bestanden verwijderen, formulieren wissen, enz..
Ik zou het echt niet weten :o

Groeten,

helaas nog niet

Hoi,

Ik heb ATF-cleaner alles laten verwijderen maar in mijn adresbalk zit nog altijd vanalles als ik het huidig adres verwijder en dan pijltje omlaag druk.
Ter info: er staan ook dingen in als "deze computer, lnk-bestanden, prullenbak, F:/ en alle andere schijven, enz... dus niet enkel web-links"

Wie weet nog raad??

Hoi,

Ik heb ATF-cleaner alles laten verwijderen maar in mijn adresbalk zit nog altijd vanalles als ik het huidig adres verwijder en dan pijltje omlaag druk.
Ter info: er staan ook dingen in als "deze computer, lnk-bestanden, prullenbak, F:/ en alle andere schijven, enz... dus niet enkel web-links"

Wie weet nog raad??

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem als D@nny. Ook dezelfde handelingen verricht, echter geen resultaat. Indien ik in de adresbalk een letter in typ, komen naast web-links ook verwijzingen naar bijv winpatrol.ink voor. Het lijkt net of de weblinks niet voorkomen in het register (deze is leeg na het toepassen van internetoptie geschiedenis verwijderen).
Wie weet raad?

nog niet opgelost

Hoi,

Ik ben dus niet de enige met het probleem als ik dat zo lees.
Wat me ook is opgevallen, is dat ik bij "start" -> "uitvoeren" hetzelfde probleem (dus dezelfde adressen, enz... tegenkom.

NB: ik heb al op "wissen" geduwt dat te vinden is bij eigenschppan van de "start-knop", dit helpt niet.

Wie heeft nog oplossingen??

Groeten,
D@nny

misschien is dit een optie??

hoi

Instellingen voor AutoAanvullen aanpassen

U kunt AutoAanvullen zodanig configureren dat alleen de informatie die u wenst, wordt opgeslagen en voorgesteld. U kunt kiezen of u AutoAanvullen wilt gebruiken voor webadressen, formulieren en wachtwoorden, of helemaal niet. U kunt ook de geschiedenis voor deze items wissen.

Klik in Internet Explorer op Internet-opties in het menu Extra.
Klik op de tab Inhoud.
Klik onder Persoonlijke gegevens op AutoAanvullen.
Schakel de selectievakjes in voor de opties van AutoAanvullen die u wilt gebruiken.

Daarna even uw Geschiedenis wissen en instellen op 0 dagen bewaren.

Groet Anna

Helaas

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties:
@Xannax: als ik autoaanvullens voor webadressen uitzet dan komt de lijst inderdaad niet meer tevoorschijn maar dat is niet echt de bedoeling, het is de bedoeling dat autoaanvullen werkt en ik de lijst kan 'schoonmaken' met 'geschiedenis wissen' - Helaas

@Lange pier: Dit programmaatje lijkt inderdaad iets voor mijn probleem, maar bij de laatste stap, nadat ik heb geklikt op 'akkoord" ivm gebruiksovereenkomsten. begint hij wel met installeren maar dan krijg ik plots de volgende boodschap: "The installer was interupted before clear cache feature for internet explorer could be installed. You need to restart the installer to try again"
Ik heb enkele keren opnieuw geprobeerd en ook eens de virusscanner (NAV) uitgezet maar ik krijg telkens de boodschap. Misschien dat een of ander spywareding het tegenhoudt? Heb toch al met vanalles gescant :(

Nog suggesties?
Groeten,
D@nny

Ik heb wederom dezelfde ervaringen als D@nny. De suggestie van xannax is prima. Als je autoaanvullen en dan de websites niet meer aangevinkt hebt schijnt het probleem opgelost te zijn (uiteraard eerst na het wissen van de geschiedenis). Echter als je daarna autoaanvullen weer inschakelt komt de historie weer in dezelfde omvang terug. Het uitschakelen onderdrukt alleen maar.

Ik heb inmiddels de IE 7 beta versie geprobeerd. Maar helaas hij de neemt de geschiedenis keihard mee. Ik hoop dat er toch een oplossing voor is.

groeten chrisj

kijk eens op www.ccleaner.com handig programmaatje ,

Als je hem opgestart hebt selecteer dan in het eerste rijtje bij internet explorer alles dus ook de onderste, veel succes ermee:thumb:

Of het volgende kan ook.

Ga naar START, UITVOEREN en type "regedit" (zonder aanhalingstekens)
Ga naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs
Verwijder vervolgens de URL's :)

HeinC

HeinC en tha duda bedankt voor jullie ondersteuning. Helaas nog geen succes. Het CCleaner programmaatje heeft wel de tempfiles opgeruimd maar niet de geschiedenis van IE. HeinC ik ben gaan kijken in de registersleutel maar deze bevat alleen de standaardwaarde en geen afzonderlijke Url die verwijst naar een adres in de adresbalk. Het lijkt net of de webadressen die in de adresbalk van IE blijven staan geen waarde hebben in de door HeinC beschreven websleutel. Alleen door autoaanvullen uit te zetten wordt de geschiedenis onderdrukt. Zodra je deze weer onder internetopties (tabblad inhoud) aanzet komt de gehele geschiedenis weer terug. Wie kan me nog verder helpen?

Helaas

Hoi,

Ik moet me helaas aansluiten bij Chrisj. CC-cleaner gebruik ik al een hele tijd maar hij laat dus bepaalde zaken links liggen, in het register dezelfde opmerking als Chrisj.

Wie heeft de gouden tip?? :o :o

Groeten,
Danny

Je moet wel ingelogged zijn met dezelfde naam als waar je probleem hebt met IE.
Ik bedoel, dat als je ingelogged bent als "chrisj", je allen de adresbalk geschiedenis van "chrisj" kunt wissen. Anders moet je inloggen met je andere inlognaam, b.v. ADMIN of GAST of zoiets.

Je moet wel ingelogged zijn met dezelfde naam als waar je probleem hebt met IE.
Ik bedoel, dat als je ingelogged bent als "chrisj", je allen de adresbalk geschiedenis van "chrisj" kunt wissen. Anders moet je inloggen met je andere inlognaam, b.v. ADMIN of GAST of zoiets.

Het heeft even geduurd maar het lijkt erop dat ik nu een (gedeeltelijke) oplossing heb voor het probleem. Ik heb System Security Suite, te down loaden via www.igorshpak.net, gebruikt. Veel van de niet verwijderbare geschiedenis is opgeruimd. Wat nog achterblijft zijn de namen van de snelkoppelingen die op het buro blad staan. Maar dat is geen echt probleem. Ik ben benieuwd naar de reactie van anderen.
vr gr chrisj

ga naar je configuratiescherm als je op start drukt
druk dan op internet-verbindigen en dan op internetopties
dan op algemeen en dan verwijder.
Nu vind je geen enkele link in je adresbalk.:)

Dit werkte bij mij ;)

- Druk op alt bij internet explorer
- Ga naar extra --> internetopties
- Kies voor Tabblad Inhoud
Kies bij automatisch invullen voor "instellingen"
Haal het vinkje bij "browsergeschiedenis" weg.
Druk op Ok en nogmaals OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan