Links website werken niet meer na migratie DNS nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

loemas

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2022
Berichten
9
Situatie: oude website (2010) staat op server bij Nucleus. Firma is over genomen door Combell.
Migratie is niet mogelijk, Combell kan oude site niet verwerken.
Combell neemt Domeinnaam en DNS over van Connexsion en de links op de site bij nucleus werkten niet meer.

Gegevens van de databank worden nog gelezen en veranderen op de site, aangepaste paginas en links naar files veranderen niet


Beste Aar,

Ik ben enkel de persoon die de website voorziet van nieuwe gegevens via Visual studio 2010. De ontwikkelaar is verhuist naar Sicilië en
niet bereikbaar.
de website zelf is niet verhuist

Ik heb wel alle toegang, kan de A records, AAAA, Cname enz allemaal opvragen.

Hoe doe ik een Trace.ping of wat moet ik aanpassen in visual studio aan de site als het dns is aangepast.

Grt,

Louis
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft dit met Helpmij.nl te maken?

Dit hoort in een ander forum, lijkt me. maar wat is nu het probleem?
Kan je wat duidelijker zijn in meer dan 5 zinnen?
 
Kbbb

De zaak is niet zo eenvoudig

De website met databank is gemaakt is Visual studio 2010 en is niet meer compatibel met de huidige systemen.

De website staat op een server bij Nucleus.

Nucleus is overgenomen door Combell, men is alles langzaam aan het overbouwen maar de servers van combell kunnen de oude website niet verwerken.

Combell heeft ons een vrij hosting gegeven om een nieuwe website te bouwen en zolang mag onze website draaien op de servers van nucleus.

De domeinnaam is enkele maanden geleden overgebracht van connexion naar combell maar blijkbaar de DNS niet

De ontwikkelaar van de nieuwe website (bij Combell)wou ook dat de DNS overgebracht werd naar Combell. Na deze migratie werken de links op onze website niet meer.
Als we via ftp gewijzigde paginas opladen, zien we dat deze op de webserver wijzigen maar op de site wijzigt er niets.

Dit dus in iets meer dan 5 lijntjes.
 
Oké, dit heeft dus niks met Helpmij.nl te maken, gezien het in het Feedback over Helpmij.nl forum staat.

Heb je al een traceroute/ping geprobeerd naar je domein? Waar komt deze uit? Bij welke partij?
Het kan inderdaad zijn dat de DNS niet goed aangepast is, waardoor je domein nog naar je oude site verwijst, terwijl je via FTP op een andere hostname je nieuwe site wilt aanpassen.

Dus laat even weten:
Komt het ip-adres van de hostname waarop je via FTP inlogt overeen met waar je site naar toe verwijst via een traceroute/ping?

Zo ja: Dan pas je de verkeerde map aan, of is je cache van je browser niet up2date en moet een CTRL+F5 de boel verhelpen.
Zo nee: Dan is je DNS ergens fúcked up, en moet je de juiste IP-adressen invullen. Denk eventueel ook aan IPv6 met AAAA-records.
 
Laatst bewerkt:
topic verplaatst naar websites maken, daar hoort het meer thuis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan