links weigeren dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Als ik een link in e-mail of in Internet Explorer aan klik krijg ik een foutmelding:

"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder."

Wat kan ik hier aan doen? Heb al een systeem herstel gedaan, Ad-aware en Spybot laten draaien. Maar tot nu toe zonder resultaat. Hoop dus op jullie!

Alvast bedankt,

Dutch

Laatst bewerkt:
Heb je misschien de SP2 van XP gedownload, kan zijn dat je beveiling op het hoogste staat..........

Ik heb XP SP2 al een tijdje en had dit probleem vandaag pas voor het eerst vandaar dat ik een systeemherstel heb uitgevoerd! Dus het moet iets anders zijn. Maar wat???

Geplaatst door Japsur
Heb je misschien de SP2 van XP gedownload, kan zijn dat je beveiling op het hoogste staat..........

deze kwam ik tegen op dit forum...oude tip van GezinA...

misschien werkt hij voor jouw.

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Verwijder ook even de "tijdelijke internet-bestanden'' (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen" en sluit de schermpjes af met OK.

Een tijdje geleden had ik hetzelfde in OUtlook, hyperlinks die niet meer werkte. Bij mij was een herinstalltie van office de oplossing, misschien is bij jouw de herinstallatie van de internet explorer de oplossing?

Kan je ook even proberen, dmv van "openen met en dan kiezen voor internet explorer" en aanvinken altijd dit programma gebruiken. De boel te repareren.

Mike
:rolleyes:

Laatst bewerkt:
In Internet Explorer werken de links weer! Maar een link in een e-mail bericht doet het nog steeds niet. Heb office opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet.

Dus heb ik nog steeds hulp nodig...

Dutch

Geplaatst door piepenbm
Een tijdje geleden had ik hetzelfde in OUtlook, hyperlinks die niet meer werkte. Bij mij was een herinstalltie van office de oplossing, misschien is bij jouw de herinstallatie van de internet explorer de oplossing?

Kan je ook even proberen, dmv van "openen met en dan kiezen voor internet explorer" en aanvinken altijd dit programma gebruiken. De boel te repareren.

Mike
:rolleyes:

Heb je office 2003?, dan zou je de update van office 2003 kunnen overwegen.

Mike

deze misschien dan.....,

Als eerste geven we een eenvoudige oplossing, die helaas niet in alle gevallen werkt. Start Internet Explorer, ga naar Extra / Internet-opties / Programma's en klik de knop "Webinstellingen herstellen" aan. Dit biedt meestal soelaas als het probleem werd veroorzaakt doordat u naast Internet Explorer ook nog een andere browser hebt uitgeprobeerd.

Heeft dit niet geholpen dan kunt u op ditzelfde instelscherm ook het aankruisvakje "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is" aankruisen. Als u hierna Internet Explorer herstart, moet u de vraag of u van IE uw standaard browser wilt maken, bevestigend beantwoorden.

Helpt ook dit niet, dan is het tijd voor een andere aanpak. Open de Windows Verkenner, en ga naar Extra / Mapopties. Kies daar het tabblad Bestandstypen, en selecteer in de lijst geregistreerde bestandstypen "(GEEN) URL:HyperText-overdrachtsprotocol". Klik nu op de knop "Geavanceerd" om het venster "Bestandstype bewerken" te openen. Selecteer uit de actie "open" en klik op "Bewerken".

Weer wordt een nieuw venster geopend: "Actie bewerken voor type...". Op de tweede regel, "Toepassing die voor de actie wordt gestart", zou nu de locatie van een andere browser dan Internet Explorer kunnen staan, dit is uiteraard onjuist. Ook zou er wel degelijk het pad naar Internet Explorer kunnen staan, maar in verkorte notatie, zoals " c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe"; ook dit kan voor problemen zorgen.

Geef hier nu de juiste plaats van Internet Explorer op, in de lange notatie, zoals "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief de aanhalingstekens). De exacte locatie is overigens afhankelijk van hoe Internet Explorer geïnstalleerd is, dat kan bijvoorbeeld ook op de D-schijf zijn.

Voer dezelfde aanpassingen ook uit voor de bestandstypen "URL:HyperText-overdrachtsprotocol met privacy", "URL: Gopher-protocol" en eventueel voor "URL:bestandsoverdrachtsprotocol" als u voor het werken met FTP geen apart FTP-programma gebruikt. Sluit alle openstaande dialoogvensters met de OK-knop. Start nu Internet Explorer opnieuw; als u gevraagd wordt of u van IE uw standaard browser wilt maken, moet u "Ja" antwoorden. Hierna moeten de hyperlinks in Outlook Express weer werken.

Bij mij werkte toen de standard browser instelling, ik had een andere browser Myie2 geinstalleerd, nadat ik deze instelling veranderd had werkte het weer.

Mike

Ook al deze oplossingen boden geen resultaat. Jammer van al je moeite.

Ik ben vrijwel zeker dat de oplossing in Outlook gezocht moet worden.

Ik stuur een plaatje van de melding dan zie je ook dat er Outlook instaat.

Geplaatst door piepenbm
deze misschien dan.....,

Etc, Etc

Bijlagen

• geenlink1.gif
    geenlink1.gif
    11,2 KB · Weergaven: 36
Hier ben ik weer...

Heb iets voor elkaar gekregen dat in de buurt moet zitten van de oplossing... Maar het is nog maar half.

Weet niet precies wat ik gedaan heb.

Het is nu zo dat als ik in een e-mail op een link klik ik naar de open pagina in Internet Explorer ga. Is Internet explorer niet opgestart gebeurt er niets.
Als ik op een e-mail link klik dan start die wel weer op.

Dus: de foutmelding is weg. Nu moet IE opstarten in de gevraagde pagina in een link.

Hoop weer op hulp

Dutch

PS.: Ik vergat gisteren te vermelden dat ik WEL een aantal [GEEN] URL's heb maar ik heb maar 'één URL en wel URL internet-snelkoppeling. Kan dat mogelijk een oorzaak zijn? En hoe kom ik dan aan de (eventueel) missende URL's?

Geplaatst door piepenbm
deze misschien dan.....,
Etc. Etc.

Laatst bewerkt:
ALs ik jouw was zou ik de internet explorer verwijderen in software, windowsonderdelen verwijderen, en daarna Via website van Microsoft (explorer) deze opnieuw te installeren. Soms staat deze op een gratis cd die je wel eens bij een tijdschrift krijgt.
Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt,

Mike

P.S volgens mij is het dus een probleem van de internet explorer en niet van Outlook.

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_ie_reinstall.htm

evt ook deze even doornemen:
http://forum.computertotaal.nl/phpB...postdays=0&postorder=asc&highlight=hyperlinks

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het is opgelost, maar van de week heb
ik bij een kennis hetzelfde bij de hand gehad.
Door op een link te klikken in een email, komt er een venster op het scherm. Via dit scherm kan je ervoor zorgen dat je verwijst voor deze links naar de internet explorer. Ga daarvoor naar de map van internet explorer en verwijs naae de exe file die daar in staat.
Druk op OK en sluit af.

Nadat je, nu je email nogmaals opent, zal als het goed is je instelling bewaard zijn, en je normaal via een link in een email bericht het internet opgaan.

Mike

Ik had via een andere (moeizamere) weg een oplossing gevonden deze tip lijkt mij beter!

Bedankt!

Dutch

Geplaatst door piepenbm
Ik weet niet of het is opgelost, maar van de week heb
ik bij een kennis hetzelfde bij de hand gehad.
Door op een link te klikken in een email, komt er een venster op het scherm. Via dit scherm kan je ervoor zorgen dat je verwijst voor deze links naar de internet explorer. Ga daarvoor naar de map van internet explorer en verwijs naae de exe file die daar in staat.
Druk op OK en sluit af.

Nadat je, nu je email nogmaals opent, zal als het goed is je instelling bewaard zijn, en je normaal via een link in een email bericht het internet opgaan.

Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan