Linkse muisaanwijzers

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Als linkshandige heb ik mijn muis altijd links. raag zou ik ook de aanwijzers links willen, daarmee bedoel ik gespiegeld ten opzichte van destandaard. Wie weet waar ik deze kan vinden?

alvast bedankt, emc.

emc zei:
Als linkshandige heb ik mijn muis altijd links. raag zou ik ook de aanwijzers links willen, daarmee bedoel ik gespiegeld ten opzichte van destandaard. Wie weet waar ik deze kan vinden?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Jazeker is dat mogelijk.

Een programma als PaintExpress kan cursor bestanden maken c.q. bewerken.
Als je het heel simpel wilt doen, open je een bestaande cursor (in c:\windows\cursors) deze 'flip' je horizontaal, vervolgens zet je de hotspot aan de andere kant neer (op de punt van de aanwijzer) slaat het bestand op en je hebt een linkse aanwijzer.

maestro12 zei:
Een programma als PaintExpress kan cursor bestanden maken c.q. bewerken.
Als je het heel simpel wilt doen, open je een bestaande cursor (in c:\windows\cursors) deze 'flip' je horizontaal, vervolgens zet je de hotspot aan de andere kant neer (op de punt van de aanwijzer) slaat het bestand op en je hebt een linkse aanwijzer.
Weer wat geleerd. :)
Overigens had ik al in die map gekeken, maar ik zag daar alleen maar 3 bewegende cursors staan met extensie .ani.
Die kan ik in Animation Shop openen en bewerken - geen probleem.
Maar de normale stilstaande cursors zijn in die map niet te vinden. :confused:
Weet je ook waar ik die moet zoeken - of beter gezegd waar TS die moet zoeken?

Laatst bewerkt:
Bij mij staan de cursors allemaal in de eerder aangegeven map c:\windows\cursors (ook de *.ani) In de map C:\i386 staan de ongeïnstalleerde versies, overigens kan je door 'bladeren' te gebruiken in de opties van je muisaanwijzer ook die cursors gewoon gebruiken.

maestro12 zei:
overigens kan je door 'bladeren' te gebruiken in de opties van je muisaanwijzer ook die cursors gewoon gebruiken.
Het blijft bij die drie *.ani-cursors. Cursors met extensie *.cur zijn niet te vinden.
Ik denk dat dit in Win98 gewoon anders is dan in WinXP.
Waarschijnlijk zitten die cursors in een ander bestand verpakt, net als veel iconen.

cursor

alvast bedankt, emc.
Als je linkshandige cursor wil dan staan er een portie op cursor mania. doe je ding ermee!!! succes!:thumb:

Oude topics mogen wel met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan