Linksys 54g Acces point

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
163
Hoe kom ik in de Linksys 54g Acces Point om die opnieuw in te stellen ,gaf geen wifi signaal meer ,dus gereset .
maar nu kan ik de linksys niet benaderen met het standard wifi-adres 192.168.2.245, heb al filmpjes op youtube bekeken maar geen oplossing kunnen vinden.
Hoe kan ik dat oplossen??.
 
Volgens mij gebruikt Linksys standaard 192.168.1.1 als IP adres.

Check ook even welk adres jij hebt gebruikt, want je schrijft 192.168.2.245. Meestal zou dat dan 192.168.2.254 moeten zijn.
 
Kan de linksys vinden op mijn macbook, en daar staat in netwerk , wifi is verbonden metLinksys en heeft het IP-adres 192.168.2.16 (onbeveiligd).
Heb ik ingevoerd in de adresbalk ,maar geeft aan, kan geen verbinding maken.
Bij 192.168.1.1 kom ik er ook niet in en de Linksys was voor de reset ingesteld op 192.168.2.245
Het IP-adres 192.168.2.254 is van mijn Experiabox v10A van KPN.
Misschien weet jij of iemand anders nog meer oplossingen om er in te komen ??.
 
Als je die Linksys hebt gereset dan staat hij hoogstwaarschijnlijk weer in router mode. Dus het IP adres 192.168.2.16 is aan de WAN kant van het modem. En als ik mij heel goed herinner dan staat standaard beheer vanaf de WAN kant uit.

Oplossing is om rechtstreeks met een netwerkkabel te verbinden met 1 van de LAN poorten. Dan kun je dus via je browser verbinden met 192.168.1.1.
 
Neem aan dat je bedoeld rechtstreeks op een lan poort van het modem zonder een netwerk switch er tussen?.
 
De Linksys rechtstreeks aangesloten op een lan-poort van het modem ,maar geen resultaat.
 
1703327701010.png

In deze handleiding staat: 192.168.1.245 geen 192.168.2.245 !
Na een reset moet je de pc of laptop met de kabel op de LAN poort v/h access point aansluiten.
Belangrijk: De PC of laptop ziet het Access Point alleen .... als deze zelf ook een IP-adres in de 192.168.1.x range heeft...
Dat betekent dat je de netwerkaart van je PC tijdelijk een vast IP-adres in die range moet geven anders kom je er never op.
Het Access Point heeft geen DHCP dus daar kun je niet op rekenen, gaat nooit werken.
Ik heb het altijd zo gedaan/werkend gekregen.
Dus: ben je op dat Access Point binnen, stel geef deze dan een IP-adres in de IP-range die door de DHCP van de router gebruikt wordt.
Nadat je dat gedaan hebt, zet je het vaste IP-adres v/d PC weer terug naar de oude setting, dynamisch of het IP-adres dat je altijd gebruikte.
 
@route99 . Als dat stukje inderdaad bij het betreffende access point hoort dan zou ik dat ding rechtstreeks in de kliko mieteren. Er wordt nog gesproken over Netscape. Dan is het dus wel heel oud. Oftewel geen ondersteuning voor WPA2 en 5 GHz. Super onveilig en traag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan