linksys achter een livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

topdrop

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
ik heb afgelopen maandag een linksys wrt54gl gekocht maar als ik hem aansluit dan krijg ik geen internet verbinding via LAN en/of wifi maar ik kan wel andere pc's zien met gedelde bestanden(sharedDocs), ik heb die router gekocht omdat ik draadloos wil internetten op m'n nieuwe laptop.
normaal gebruik ik een sitecom dc-202 router achter mijn livebox maar nu wil ik de linksys vervangen door die sitecom router.
ik zit te twijfelen of het aan mijn lokale ip adres kan liggen van mijn livebox die is het zelfde als de linksys (192.168.1.1) en in het installatie cd bij stap 8 wordt er isp,dns1,dns2 enz. gevraagt daar kom ik ook niet verder, ik weet niet waar ik dat kan vinden.
kan iemand mij helpen waar het fout kan zitten ?? of is het combinaie niet goed met de livebox en linksys ??

Groeten,topdrop

P.S. hulp via msn mag ook vraag daarvoor mijn msn adres in prive bericht ;)

je hebt al een ip conflict als die ip adressen gelijk aan elkaar zijn.
Ik heb zelf ook een linksys achter de livbox hangen. Hij werkt jammer genoeg alleen op de rode poort van de livebox en je moet je start ip in de linksys veranderen naar een andere ip range. bijv 192.168.10.100. beide opnieuw opstarten, dan zou het wel moeten werken.

ok dus als ik het goed begrijp moet ik de lokale ip (192.168.1.1) van mijn linksys veranderen naar het ip :192.168.10.100

hmm... mijn start ip stond al op 192.168.10.100 dat is gelijk mijn ip van mijn pc en ik heb hem ook in de rode poort van de livebox (hetonderste lan poort) maar nog steeds geen internet :S wat kan ik meer doen ??!

Laatst bewerkt:
ok ik heb nu internet via de linksys ik heb de lokale ip (192.168.1.1) van de linksys veranderd naar 192.168.0.1 :), maar nu heb ik nog een probleem met het instalatie cd van de linksys als ik bij wirless setup next klik dan verschijdt er een popup waar hij een passwoord vraagt "please enter your password" ik denk dat de cd nu niet in de linksys kan komen omdat ik de lokale ip heb veranderd of heb ik het mis ??? :S

nou..probleem opgelost het probleem lag aan mij :P cd is niet eens nodig gewoon alles in administrator instellen :D toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan