Linksys Draadloos netwerk kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag,

ik heb een draadloze netwerk kaart van Linksys in mijn computer gestopt. Hij heeft het gedurende zo'n jaar gedaan. Op een gegeven moment deed hij het niet meer. In het venster 'een draadloos netwerk selecteren' geeft hij weer:

'Er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden
Zorg ervoor dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld.
Klik op Netwerklijst vernieuwen als u een bijgewerkte lijst wilt weergeven.'

Dit geeft eigenlijk al weer dat de netwerkkaart in mijn computer het wel doet. Voor de zekerheid heb ik een andere kaart geprobeerd in een ander usb slot, maar ook dit wilde niet baten.

Daarnaast heet mijn draadloze verbinding 'linksys' en deze wordt door 2 andere pc's in mijn huis wel ontvangen.

Iemand die raad weet? Waarschijnlijk is het een instelling.

Bvd

Hoe ziet apparaatbeheer eruit? Is de kaart correct geïnstalleerd?
Anders zou ik de kaart even in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten zodat de kaart weer opnieuw wordt herkend.

Ik heb gedaan wat je vertelde. De installatie van de kaart ongedaan gemaakt, en vervolgens de pc opnieuw opgestart. Na het opstarten gebeurde echter niet wat jij vertelde. De kaart werd automatisch weer weergegeven rechts-onderin het scherm en gaf weer dezelfde melding.

Daarnaast heb ik het nog twee maal geprobeerd, en het viel me op dat iedere keer dat ik deze handeling deed de naam verandert in 'draadloos netwerkverbinding 2' , 'draadloos netwerkverbinding 3' etc.

Wat moet ik nu doen?

Na het opstarten gebeurde echter niet wat jij vertelde. De kaart werd automatisch weer weergegeven rechts-onderin het scherm en gaf weer dezelfde melding.
De kaart werd dus wel opnieuw geïnstalleerd, maar heeft blijkbaar geen effect gehad.
Ik was er eigenlijk al een beetje bang voor. :confused:
Netwerkverbinding 1&2 is normaal na een vernieuwde installatie. Dat moet op zich geen probleem zijn.
Hoe zit het verder met mijn andere vragen?
En om wat voor type kaartje gaat het?

Apparaatbeheer ziet er goed uit. De kaart staat gewoon onder 'netwerkadapters' correct geinstalleerd.

Het omtreft de volgende kaart: Wirelss G PCI Adapter WMP54G

Erg vreemd.
Je had een ander kaartje geprobleerd, maar met hetzelfde resultaat?

Neem anders dit nog eens door.
En misschien staat hier ook nog iets van belang.

Het is heel vaag.

Wanneer ik de kast op een iets centralere punt zet, kan hij wel een andere verbinding ontvangen. Maar mijn eigen SSID kan hij niet ontvangen, en alle andere pc's op een grotere afstand wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan