Linksys E4200 met USB HDD in netwerk onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeKoopjes

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2014
Wij krijgen via een Technicolor modem via UPC het internetsignaal binnen, volgens UPC is het signaal goed. Deze gaat daaruit rechtstreeks naar de Linksys E4200 en wordt van daar uit doorgestuurd naar andere apparaten.

Het is dus een Linksys E4200 (vs 1, firmware up-to-date) met daaraan één bedrade PC, één bedrade server, een bedrade camset, een USB Harddisk, één PC via Linksys EA1000 en div. laptops en andere wifi gerelateerde apparaten (Zijn overigens nooit allemaal aan, hooguit twee)

Inmiddels heeft iemand met 'verstand van zaken' alle mogelijk instellingen op beide (modem en router) geprobeerd maar wij blijven de volgende problemen houden:

1. Noch via Wifi noch via bedrade PC is de USB HDD niet meer in beeld te krijgen, daar alle zaken op die
harddisk staan is het juist de bedoeling om ze vanaf alle PC/laptops te kunnen gebruiken.
Eerder ging het wel, maar opeens, vraag me niet hoe of waarom, wordt hij niet meer gevonden.

2. Wifi laptops moeten minstens 8x (!!! ) opstarten om überhaupt contact met internet te krijgen
Met de USB harddisk is met geen mogelijkheid meer iets te beginnen.

3. Wifi verbinding valt regelmatig weg. Op smartphone zie je regelmatig dat er weer nieuwe verbinding
wordt gemaakt.

Wat hebben we zo al gedaan:
- Uiteraard alle mogelijke instellingen geprobeerd (bridge/switch etc. etc. etc. etc. etc.)
- Gereset
- Router en modem naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld
- USB HDD, geformatteerd, er opnieuw aangehangen
- Alles weer opnieuw gestart

Werkelijk, wij worden gestoord van dat ding (E4200 en hdd) want er valt zo niet te werken.

Momenteel hebben wij de meest idiote instellingen n.l. zowel op het modem van UPC als op de router E4200 staat de wifi aan.
Anders is er helemaal geen verbinding te krijgen, nu hebben we nog enige kans.

Als we bij 'netwerk' kijken zien we de E4200 wel staan bij 'netwerkinfrastructuur' maar niet meer bij 'computers' waar hij eerst wel stond en te benaderen was. Via een bedrade PC zie ik de E4200 ook staan in het netwerkoverzicht maar de USB hdd is nergens te bekennen.

Het ergste is: het heeft altijd goed gewerkt en van de ene op de andere dag....niks meer.
Totaal onvindbaar op ieder draadloos en bedraad apparaat.

Als jullie antwoorden geven a.u.b. niet te technisch.

Alvast heel hartelijk dank.

Wat is de domeinnaam in Windows? Is die overal gelijk, bijvoorbeeld het standaard Workgroup? Is die in de router ook Workgroup (of anders)?
>Rechtermuisknop op Computer>Eigenschappen

Excuses voor de late reactie; mail was een beetje naar onderen geschoven...

Misschien een stomme vraag, maar doet de hdd het wel als je 'm op een pc aansluit?
Het kan natuurlijk ook zijn dat het circuit op de Linksys voor de HDD is doorgebrand (ik weet niet hoeveel uren hij er al in heeft gezeten?), maar dat kan alleen als hij in een kleine, niet geventileerde ruimte hangt/staat.

Stomme vragen bestaan niet

Hallo AndreazZz,

De HDD doet het perfect als ik hem aan PC of laptop heb hangen.

Maar... Ik heb de oplossing (eindelijk) gevonden, althans voor nu.

Gisteren heb ik alles naast me neergegooid en ben gaan zoeken.
Het bleek dat ik met geen mogelijkheid meer de HomeGroup Provider aan kon zetten.
Ik schakelde in, draai me om en hij stond weer uit.

Dan ga je dus verder zoeken.
Op internet kwam ik van alles tegen over in- en uitschakelen, maar daar reageerde hij dus niet op.

Ik gebruik Bullguard internet security.
Dus ben ik eerst allerlei onderdelen gaan uitzetten, o.a. de firewall, maar had geen enkel effect.

Nou had Bullguard wel een update gehad maar dat geeft nooit problemen.
Maar voor de zekerheid heb ik heel Bullguard er even afgegooid.
En toen kwam ik dus wel in de HDD.
Ook stond de HomeGroup Provider weer aan.

Deze update had dus zitten prutsen aan de firewall voor netwerken.

Ik heb Bullguard er weer opgezet en ingesteld en laten scannen et voila, alles werkt weer...

Dus...voor nu is het probleem opgelost!

In ieder geval dank voor het meedenken

m.vr.gr.

TK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan