Linksys EA6300 in bridge mode zetten achter Ziggo EVW3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik heb beneden bij mijn tv een Ziggo EVW3200 modemrouter hangen.

Op zolder staat mijn net aangeschafte Linksys EA6300. Ik heb deze gekocht vanwege de USB 3.0 aansluiting en dat deze serie eenvoudig in Bridge Modus gezet kan worden.

Voorheen had ik 2 ipcamera's die ik op mijn oude linksys had geforwarded en ik kon altijd van buitenaf bv op de camping mijn camera's bereiken.

Sinds een aantal weken is het ipadres wat ik altijd intik bv 94.209.xx.xx:86 om een camera te bereiken veranderd in 83.81.xx.xxx.
Als ik kijk bij whats my ipadress, dan krijg ik ook dit adres.
Maar als ik het poortnummer van de camera intik dan heb ik geen verbinding.

Ziggo is de laatste maanden bij ons in het dorp bezig geweest om heel veel onderhouds werkzaamheden te verrichten en ik denk dat ze EVW3200 hebben geupdated, zodat hij nu als router werkt.

Ik begrijp, dat ik de poorten van de camera's moet forwarden in de EVW3200. Heb ik ook gedaan. Maar de camera's werkten nog niet.

Na veel leeswerk en hulp van het Ziggo gebruikersforum blijkt, dat ik mijn nieuwe router als Bridge moet instellen.

Ik heb het "Stappenplan router-achter-router Ubee" uitgevoerd. Zie de link hieronder:

http://ziggo.gebruikers.eu/articles.php?article_id=23

Maar nu moet mijn linksys EA6300 nog in Bridgemode worden gezet. Ik heb veel speurwerk gedaan, maar kan niets vinden.
Mijn kennis op dit gebied is niet zo groot.

Misschien dat iemand wat tips voor mij heeft, of een eenvoudig stappenplan, zodat ik dit kan uitvoeren.

Alvast bedankt voor de hulp

Beste Lutz,

Ik heb vanaf het Ziggo/Modem/Router de linksys bedraad aangesloten op de WAN poort. Zo heeft het ook altijd op de oude linksys gezeten.
De camera's logde ik ook altijd in op de linksys. Daar had ik de poorten ook geforwarded. Draadloos.

Sinds ik een ander IPadres heb, begrijip ik dat het Ziggo Modem nu ook een router is, dus heb ik de poorten van het Ziggo/Modem/Router geforwarded.

Maar nu moet ik de linksys EA6300 als Bridge gaan instellen en ik kan dat in de handleiding van de linksys niet terugvinden.

Ik zal het plaatje van de linksys meesturen.

Alvast bedankt.

gr.
FrankLinksys Smart WiFi-1.jpg

Vink eens IP adres automatisch laten toewijzen aan. Herstart dan je Linksys. Helpt dat?

Is er trouwens nieuwe firmware voor de Linksys verkrijgbaar?

Het gaat om:

Maar nu moet ik de linksys EA6300 als Bridge gaan instellen en ik kan dat in de handleiding van de linksys niet terugvinden.

Verder werkt hij goed.

Volgens het plaatje staat die al in brugmodus, dus als bridge ingesteld. Alleen heb je nog geen antwoord gegeven op #5

Op het plaatje heb ik laten zien, dat het mogelijk is om de linksys in de brugmodus te zetten. Het was alleen maar even een voorbeeld.

Ik weet alleen niet wat ik daar allemaal moet invullen. Dat is mijn belangrijkste vraag.

Vanavond zal ik voor je kijken voor de Firmware. Heb jij soms dezelfde router.

Waarom volg je niet de ander opmerking van mij, zie #5, eerste regel?

Ik zal aan de Linksys automatisch een IP adres laten toekennen.

Hoi Lutz,

De laatste Firmware staat bij mij al geïnstalleerd en is: 1.140.153731.

Vanavond heb ik geen tijd om de router verder te gaan.

Hij staat al op automatische DHCP. Zodra ik er mee verder ga laat ik jullie het weten.

alvast bedankt voor jullie hulp.

gr
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan