Linksys met ddwrt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceesie15

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Berichten
128
Hoi,
Ik heb een Linksys wag354g router en wil het draadloos signaal opvoeren.
Kan dit?
Ik heb mij laten vertellen dat het met ddwrt software gaat.
Maar er zijn zoveel verschillende versie's, dat ik niet weet welke ik moet hebben.
Ook zie ik dat er A en/of B firmware in mijn router zit(maar welke?).
Weet iemand welk firmware ik moet hebben?
heeft iemand al dit gedaan ?en wat is het verschil.
Cees
 
Wat is dit nou ....
Dus je hebt in je vorige topic zitten zeuren over een nieuwe router ...... maar dat was eigenlijk gewoon maar een beetje verveling lozen .......
Mijn tip aan andere Helpmij-ers voor jou: jij gaat eerst maar eens vertellen wst je nou echt wilt in plaats van de tijd van anderen zitten verknoeien.

(http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/605125-de-beste-router ...)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een andere router want ik ben niet tevreden over deze die ik nu heb.
Dus is mijn vraag is nog steeds wat is de beste router.
na veel gelezen te hebben op verschillende forums wordt er ook gesproken over dat je software kan gebruiken om je router aan te passen met (ddwrt).
Dus ik zal even de vragen anders stellen voor jou.
Wat is de beste router die ik kan kopen.(want dan koop ik die als deze beter is).
of anders, kan ik de router aanpassen zodat het signaal sterker wordt.
Ik ben gewoon niet tevreden met wat ik nu heb en deze router heb ik al een tijdje en de techniek heeft niet stilgestaan.
Duss ik zit ook mijn tijd te verknoeien als je dat bedoeld.
 
Dag,

De vraag om de 'beste router' was al niet de juiste.
Op dit moment heb je een combinatie modem/router.
Dus voor vervanging heb je weer die combinatie nodig.
En de geadviseerde in je vorige topic waren geen combi's.

Vraag is, wie je huidige 'internet-leverancier' (provider) is, en of die alleen een modem kunnen leveren.
Veel ADSL-providers leveren alleen die combinaties, sommige ook alleen een modem.
Ik ben geen voorstander van die standaardlevering van een combinatie, want zo zou het moeten zijn: tot de voordeur (meterkast) levert de leverancier 'signaal' en de apparatuur (elektra, gas, telefoon, tv en internet) en daarna bepaal je zelf welke apparatuur je wilt gebruiken.

Jou Linksys is geen 'top'-product.
Maar of je moet kiezen voor de ge-adviseerde router is maar de vraag. Ze zijn allen van het type wireless-N.
Wil je daar echter van profiteren dan moeten ook de netwerkkaarten in de computers of laptops van dat type zijn. Bij nieuwe laptops is dat veelal het geval, maar wat oudere zijn van het type -G.

Dus een goed advies is pas de geven:
- geef je provider
- welk type netwerkkaart zit in je laptops/computers.
 
Beste Tée,
Ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.
Het draadloos netwerksignaal is wat mijn betreft niet reikt niet zo ver.
Als ik met mijn laptop 5 meter in de tuin ga zitten dan is de verbinding belabbert,en dus was mijn vraag ook kan ik het signaal versterken of welke modem/router of zoiets is beter, en heeft wel een sterker signaal.
Maar ik sluit deze discussie/topic.
want ik ben gisterenmiddag al naar de winkel geweest en die verkochten mij een linksys range expander en dat werkt tot nu goed.
Bedankt voor je gezanik:thumb: en graag de volgende keer wat medeleven.
Helpen is beter dan afzeiken we zijn niet allemaal zo slim als jij ,anders hadden we Helpmij.nl niet nodig.

Groeten Cees.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan