Linksys netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Berichten
141
Ik heb op de PC verbinding met internet via een Linksys modem WAG 200G. Daarnaast heb ik een laptop met daarin een Linksys WPC 200.

Via de laptop kan ik nu niet meer internet op. Ik heb in de instellingen van de Linksys gekeken en "You have succesfully connected to the Acces point" maar internet en mail zijn onbereikbaar.
Bij mijn status van de Draadloze netwerkverbinding staat dat ik "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" heb.

Hoe krijg ik een en ander weer aan de praat zodat ik lekker met de laptop buiten kan gaan zitten?

Alvast bedankt voor de genome moeite van het beantwoorden....
 
Je draadloos netwerk wel opnieuw ingesteld op je laptop?
 
Probeer je router eens handmatig in te stellen op een ander kanaal (1 -12). Geen kanaal 13 gebruiken. Het kan zijn dat je Linksys PCMCIA card ook gemaakt is voor de USA markt en daar mag kanaal 13 niet gebruikt worden.

CrashPuppy
 
@ SJJ:
Moet ik het draadloze netwerk weer opnieuw gaan instellen op de laptop om door te gaan waar ik donderdagochtend nog gebruik van kon maken?
Ik heb dondermiddag bij een restaurant van de draadloze verbinding daar gebruik mogen maken dus het zou wel een instelling kunnen zijn maar ik zie niet waar deze in te vullen..

@ CrashPuppy
Mijn router opnieuw instellen op een ander kanaal?? Kan dat dan en zou dat nou echt nodig zijn?? Hij deed het toch eerst?
Enne.......waar zou ik dat uit moeten voeren op de Linksys Wag 200
 
Dat instellen op een ander kanaal kan zeker. (ff handleiding lezen)
Is het modem na donderdag toevallig niet gereset o.i.d. (stroomstoring door onweer)
Sommige modems hebben de eigenschap gemakshalve kanaal 13 te nemen als deze op auto staat.

CrashPuppy
 
zie je je draadloosnetwerk wel in draadlozenetwerk verbindingen?
Controleer dit eens, en meld je daar opnieuw aan met de juiste netwerksleutel.
 
Bovenstaande geprobeerd uit te voeren. Geen verbinding.
Daarna opnieuw opstarten van de pc, geen verbinding. Dan de laptop. Daarin opnieuw de webkey ingevoerd en ik had weer verbinding.

Misschien me toch vergist bij het typen van het wachtwoord? Of iets anders?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan