linksys + repaeter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobfm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
beste mensen,

ik zit eigenlijk met een probleem ik zou proberen om het zo makkelijk mogelijk uit te leggen:
Ik woon in een huis (vakantiehuisje) met op een afstand van ongeveer 10 mtr een huis met draadloos internet (wrt54g van linksys met de versterkte antennes er al op) nu kan ik het in mijn huisje maar slecht een signaal ontvangen met mijn laptop met pcai kaartje van us robotics(windows geeft een lage sterkte aan van 14MB bij super mooi weer) nu zit ik er aan te denken om er een repeater type Wre54gvvan linksys achter te plaatsen in mijn huisje maar ik weet niet of dit het signaal beter oppakt en dan versterkt zodat ik in het huisje gewoon een 54 mb verbinding heb misschien dat jullie mij een antwoord op dit probleem kunnen geven

met vriendelijke groet en alvast bedank voor jullie reacties

arjan

Begrijp ik het verkeerd of ga je 'zwartnetten' bij je buren?

nee hoor ik betaal voor de internet bij de buren omdat ik zelf geen telefoon of kabel heb

o, mijn excuses.
Maar heb je turbonet mss?
54 Mbps is allemaal mooi en wel, maar tenzij je turbonet hebt (20 Mbps) is de internetsnelheid beperkt tot 10 Mbps, en dus zit lijkt het me vreemd dat je meer nodig hebt dan 14 Mbps, de reden waarom dit 54 Mbps is als je er mooi vlak naast zit en een goed signaal ontvangt is vermoedelijk dus idd om als je een zwak signaal krijgt, toch nog snel genoeg te kunnen internetten. Voor je internet maakt het dus waarschijnlijk geen verschil tenzij je turbonet hebt.

nee niet alleen internet maar ook inloggen op mijn server die dus wel in het huis staat en hier wil ik wel een zo snel mogelijke verbinding mee hebben ook is het probleem als het weer een beetje slechter word dan is de verbinding soms zo even weg dit is zoals je begrijpt behoorlijk iritant dus dacht ik als je die extender er tussen plaats bijvoorbeeld in mijn huisje zou die het signaal beter opvangen (wat ik wel denk ivm dat daar een langere antenne an zit dus beter het signaal moet kunnen opvangen) en de uitval met slecht weer beter zal zijn en ook dat ik een snellere verbinding heb met mijn server(het huis waar de verbinding zit is van mijn grootouders)

Ik denk dat jij meer aan een richtantenne hebt.
kijk hier eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan