linksys router WRT160N probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooon

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
138
Heb sindskort glasvezel internet via onsbrabantnet.
als ik de kabel direct vanuit de modem aansluit op de pc werkt het internet.

hang ik er nu mijn router WRT160N tussen dan krijg ik het internet niet aan de gang.
heb al eens de cd geprobeerd om de router opnieuw te installeren, maar hij kan geen verbinding vinden dan.

weet iemand wat er nu fout is? het schijnt dat deze toch wel moet werken met glasvezel.

de router heeft firmware versie v1.53.
kan wel een v2.0 vinden maar dat is voor een us versie.
weet trouws niet of dit verschil zou maken als ik de firmware update, zou zo ook moeten werken dacht ik.

gebruik windowsXP.

alvast bedankt,
 
Alle instellingen wel in gevoerd in de router van je provider?
 
Alle instellingen wel in gevoerd in de router van je provider?


heb geen router van mijn provider, is alleen een modem.
als ik hem aan de pc hang werkt die ook dus moet met een router ertussen ook werken.

heb de router opnieuw geinstalleerd met de cd, dan neemt die alle goede instellingen over alst goed is.
het installeren gaat goed totdat je moet ingeven welke verbingding je hebt.
telefoon, breedband of weet ik niet.
geen van alle werken niet, kan geen verbingding vinden.
 
De volgende informatie had jij zelf ook moeten kunnen vinden (in dit geval op de onsbrabantnet-site van Geldrop-Mierlo opgevraagd, maar zal in elke subwebsite van de aangesloten gemeenten wel aanwezig zijn):

Ik heb een andere router of computer aangesloten en kan sindsdien niet meer internetten

Wanneer u een ander apparaat (laptop, pc) met een andere netwerkkaart aan uw internetverbinding van OnsBrabantNet hangt, dient u 1 uur te wachten alvorens het netwerk een nieuw IP-adres ter beschikking stelt. Het oude apparaat heeft namelijk via DHCP een IP-adres aangevraagd en dit IP-adres blijft 1 uur gereserveerd voor dat apparaat met netwerkkaart.
Als u een ander apparaat aansluit, kan het gereserveerde IP-adres niet worden toegekend aan de nieuwe netwerkkaart. Pas na 1 uur vervalt de reservering en kan een nieuw IP-adres worden toegekend aan de nieuwe netwerkkaart. Dit is een netwerk-instelling waarvoor gekozen is uit veiligheidsoverwegingen.

IP-adres geforceerd vrijgegeven:
U kunt zelf het IP-adres op elk gewenst moment vrijgeven om zodoende op een nieuw apparaat een nieuw IP-adres aan te vragen. Voordat u de oude apparatuur verwijdert, dient u op het oude apparaat een IP-release te doen. Als vervolgens het nieuwe apparaat wordt aangesloten, krijgt het nieuwe apparaat als het goed is vanzelf een nieuw IP-adres. Zo niet, dan kunt u ook op het nieuwe apparaat een IP-release/renew doen.

IP-release/renew gaat als volgt:

Windows Vista
Stap 1:
Klik op “Start”.

Stap 2:
Klik op “Alle programma’s” – “Bureau-accessoires” – “Opdrachtprompt” (Engels: “All Programs” – “Accessories” – “Command Prompt”).

Stap 3:
Typ in het DOS-scherm "IPconfig /release" en druk op de entertoets.

Stap 4:
Typ in het DOS-scherm "IPconfig /renew" en druk op de entertoets.

U kunt het scherm afsluiten door op het kruisje in de rechterbovenhoek te klikken.


Windows XP
Stap 1:
Klik op “Start”.

Stap 2:
Klik op “Uitvoeren” (Engels: “Run”).

Stap 3:
Typ "cmd" en klik op “OK”.

Stap 4:
Typ in het DOS-scherm "IPconfig /release" en druk op de entertoets.

Stap 5:
Typ in het DOS-scherm "IPconfig /renew" en druk op de entertoets.

U kunt het scherm afsluiten door op het kruisje in de rechterbovenhoek te klikken.

Succes,

Tijs.
 
bedankt dnties, het is gelukt nu.

enne het klopt ja dat ik dat eerste gedeelte wist, dst had ik ook al gevonden dat je een uur moest wachten alvorens het werkte.
maar had al een hele middag gewacht en er gebeurde nog niets.

nu dus zelf het ip vernieuws en nu werkt het dus wel allemaal.

nogmaals mijn dank hiervoor.
opzich een simpele oplossing, maar was er zelf niet opgekomen.
 
Waarschijnlijk had je de router te snel aangesloten, en ben je tóen pas gaan wachten.

Werkwijze moet blijkbaar zijn dat je niets aansluit een uur lang, en dan pas een router danwel andere pc aansluit.

Ik denk dat als je de router had geherstart (na een middag wachten) het ook goed was gekomen, ipv. eerst weer de originele pc eraan te hangen en daar ipconfig /release te doen.

Linksom of rechtsom, fijn dat het nu voor je werkt.

Graag nog even de vraag als opgelost markeren. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan