Linksys router

• Onderwerp starter Onderwerp starter thea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thea

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb een Linksys_ses 12255 draadloze router

maar nu heb ik een probleem niemand kan meer op mijn ftp komen ik heb poort 21 opengezet zelfs firewall uit gezet in de router en op de pc zelf maar het wil niet lukken weet iemand hier raad op

ik heb trouwens windows xp media

Kijk even of het ip-adres klopt wat bij poort 21 staat.
Dit moet het ip-adres van de pc zijn waar je ftp-server op draait.

Om te achterhalen wat je ip-adres is van die machine toets in de command box (opdracht promt) de volgende regel in: ipconfig

nee dat heb ik niet er staat het ipadres van de router nu heb ik geprobeerd dat te veranderen maar dat lukt me dus niet iemand anders heeft deze router van mij ingesteld omdat ik geen engels kan dus ik heb nu geen idee hoe ik dit moet doen

Hier vind je een voorbeeld van hoe het ongeveer zal moeten.
Daar vind je ook een plaatje helemaal onderaan.
Die instelling zul je moeten gebruiken om je poorten te forwarden.
Vul bij "Start" en "End" het poortnummer in (21) en bij IP-adres het adres van de pc waarop je ftp-server draait (zoals eerder aangegeven).
Geef het beestje een naam bij "Application" en zet "Protocol" maar op Both.

Nu moet het lukken dacht ik. :)

ja zo heb ik alles ook staan ik heb er wel een boekje bij maar ik begreep dat ik mijn eigen ipadres erin moet zetten als ik poort 21 moet openzetten maar dat is nu het punt ik kan die 192.168...... niet veranderen in mijn eigen ipadres ik kan in dat scherm alles veranderen behalve het ip adres

Geplaatst door thea
(...) maar dat is nu het punt ik kan die 192.168...... niet veranderen in mijn eigen ipadres ik kan in dat scherm alles veranderen behalve het ip adres
Het gaat om de laatste (max.) drie cijfers.
Die kun je in het hokje zetten, lukt dat niet?

Ps. wel even op "Apply" klikken na de tijd om de instellingen definitief te maken.

ja dat kan wel maar mijn eigen ip is heel anders dat begint al met 62 dus dan heb ik toch niks aan de laaste 3 cijfers

Als het met 62 begint, dan is het een publiek IP-adres.
Daarmee kan je dus gewoon op het internet ...

Bij mij ziet het ip-adres er zo uit na het intypen van ipconfig (bijlage).
Dat andere ip-adres is van de modem/router.

Bijlagen

• voorbeeld.gif
    voorbeeld.gif
    3,6 KB · Weergaven: 37
bij mij staat er na intikken dan het volgende ip adres 192.168.1.101
en het is zo ingesteld in de router maar dan zouden ze toch op mijn ftp moeten kunnen komen

ik krijg de bijlage niet erop met het voorbeeld

Geplaatst door thea
bij mij staat er na intikken dan het volgende ip adres 192.168.1.101
en het is zo ingesteld in de router maar dan zouden ze toch op mijn ftp moeten kunnen komen
Dat zou dan moeten kloppen inderdaad. :confused:

PS. bijlage mag niet groter zijn dan 100kb. of gebruik ImageShack

maar welk ipadres moet er nu in de router staan mijn eigen ip of het ip dat je via de router krijgt want de een zegt dit en de ander dat een beetje verwarrend wordt dit zo

Je zit achter de pc waarop de ftp server draait?
Gebruik dan ipconfig en je krijgt dan het ip-adres te zien van deze pc.
Het interne ip-adres, deze heb je nodig, zet dit adres in het veld van je router.

ik ga het maar opgeven het lukt dus niet mensen allemaal bedankt die hebben gereageert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan