linksys usb draadloos tbv laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronspeld

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
Berichten
120
Heb voor dochter's studie een laptop gekocht waarmee ze boven gebruik kan maken tbv haar studie.

Nu heb ik er een linksys USB draadloos stickie bij besteld maar ik weet eigenlijk niet waar ik dit voor moet gebruiken (moet deze usb stick in de laptop of in de Desktop beneden??)
Het stickie zou te gebruiken zijn om een draadloos netwerk te maken. maar heb ik dan geen router nodig ????

Weet totaal niet wat ik hiermee aan moet.

Wat ik wil:

1. dochter moet via de laptop boven op de bestanden van de desktop beneden kunnen komen.

2. dochter moet boven op het internet kunnen.

3. het draadloze netwerk moet beveiligd worden.

4. liefst geen router aanschaffen, maar misschien ontkom ik hier wel niet aan

Wie helpt mij ?? weet niet welke spullen ik nog meer precies nodig heb, want ik bezit (nog) geen router. het liefst wil ik ook geen router, maar waarschijnlijk heb ik deze wel nodig.
 
Het kan echt alleen maar met een draadloze router, helaas.

Daarnaast vraag ik mij af of die USB stick nodig is. De meeste nieuwe laptops hebben draadloos net werk standaard aan boord.
Welke laptop heb je gekocht?
 
Hoi,

Het aanleggen van een draadloos netwerk thuis is in principe niet zó'n ingewikkeld karwei.
Temeer omdat er tegenwoordig veelal een goede handleiding en - ook via internet - goeie uitleg beschikbaar is.
Of je echt een router nodig hebt is de vraag, omdat je mogelijk al een draadloos modem/router in huis hebt (zoals de experiabox van KPN, of speedtouch van Planet e.d.).

Aangezien je een aanschaf hebt gedaan waarvan je niet weet 'waartoe', adviseer ik je een rechterhand 'ergens op de Veluwe' te zoeken die je helpt met de aanleg en vooral de beveiliging.
In dit verband, kijk eens op
http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm
Je kunt me altijd bellen .....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan