Linksys WAG54GS (ISDN / Annex B)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monoa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo,

Ik zit met het volgende:
Op dit moment heb ik een Eminent EM4104 ADSL router met een ADSL verbinding van XS4ALL (Analoog/ Annex A). Nou werkt dit perfect alleen ga ik over een paar weken verhuizen. In het nieuwe huis ligt een ISDN lijn die ik graag wil behouden, ook wil ik een draadloos netwerk voor mijn nieuwe laptop.

Is het mogelijk om van een Linksys WAG54GS (ISDN / Annex B versie voor het nieuwe huis!) een switch te maken zodat ik tijdelijk in mijn oude huis een draadloze verbinding heb? Het is namelijk niet mogelijk om een ISDN modem te gebruiken op een Analoge lijn.
En kan ik daarna in het nieuwe huis de Linksys weer gebruiken als ADSL modem ?

Alvast bedankt!
En hopelijk is dit mogelijk anders zit ik een paar weken zonder draadloos internet :(

Laatst bewerkt:
Je kunt je Linksys router gebruiken als accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (die ik hier even Q-tec noem). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de Linksys van de Q-tec.
2. Sluit een pc aan op een van de LAN poorten van de Linksys.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de Linksys, via
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de Linksys
5. Zet DHCP serving uit op de Linksys
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de Linksys uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de Linksys een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van Qtec, maar (normaal) niet wordt uitgegeven met DHCP. Je moet dus een vast ip-adres op de Linksys instellen dat niet door een andere computer/laptop gekaapt wordt, maar dat wel valt in de ip-reeks van het LAN van de Q-tec. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op 253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de Q-tec bijv. adressen uitgeeft boven de 50.
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de Linksys.
8. Verbind een LAN poort van de Linksys met een LAN poort van de Q-tec.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de Q-tec ipv. de Linksys.
10. (Je kunt de configuratie van de Linksys nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort).

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de Linksys zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de Q-tec.
Je hebt dus de Linksys als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

PS: vlgs. de handleiding zou het apparaat ook geschikt moeten zijn voor Annex B (beter gezegd: in de handleiding wordt er, heel kort, iets over gezegd: Namelijk dat je, indien op een ISDN aangesloten, geen splitter nodig zou hebben).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je kunt je Linksys router gebruiken als accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (die ik hier even Q-tec noem). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de Linksys van de Q-tec.
2. Sluit een pc aan op een van de LAN poorten van de Linksys.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de Linksys, via
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de Linksys
5. Zet DHCP serving uit op de Linksys
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de Linksys uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de Linksys een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van Qtec, maar (normaal) niet wordt uitgegeven met DHCP. Je moet dus een vast ip-adres op de Linksys instellen dat niet door een andere computer/laptop gekaapt wordt, maar dat wel valt in de ip-reeks van het LAN van de Q-tec. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op 253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de Q-tec bijv. adressen uitgeeft boven de 50.
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de Linksys.
8. Verbind een LAN poort van de Linksys met een LAN poort van de Q-tec.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de Q-tec ipv. de Linksys.
10. (Je kunt de configuratie van de Linksys nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort).

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de Linksys zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de Q-tec.
Je hebt dus de Linksys als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

PS: vlgs. de handleiding zou het apparaat ook geschikt moeten zijn voor Annex B (beter gezegd: in de handleiding wordt er, heel kort, iets over gezegd: Namelijk dat je, indien op een ISDN aangesloten, geen splitter nodig zou hebben).

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie. Mooi om te horen dat het apparaat als switch kan werken.
En er zijn 2 versies van de Linksys WAG54GS. Een voor Annex A en een voor Annex B. Ik heb het na zitten vragen bij linksys zelf. En het kan kloppen dat je geen splitter meer nodig hebt nadat je hem aangesloten hebt op ISDN maar hier ben ik niet zeker van.

Bedankt voor de reactie en ga de WAG morgen bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan