linksys wifi wrtg 54 vs wl138 g (weet niet of dit hier hoort)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
782
Hoi, ik heb 2 pc`s 1 op de bovenste verdieping (staat ook de router) en een op de begane grond, Nou is het zo dat ik op mijn pc exelent singaal heb maar op de andere pc die beneden staat low Singaal heb, daarom heb ik zaterdag me firmware van router geflashed, dit mocht helaas niet Baaten ik moet er wel ff bij zeggen dat..er een metalen pc tafel staat beneden maar de pc heb Ik rechts daarvan gezet ipv waar die eerst stond....

dingen die ik allemaal gebrobeert heb

dect tel uit (was niet de oorzaak)
router geflashed om singaal sterkte te verbeteren ( ook niet)
 
Als je router boven staat is het vrij normaal dat de pc beneden minder (low) signaal heeft). Hij moet dan dus door plafond en muren heen, dat verzwakt allemaal
 
Het is moeilijk om hiet iets over te zeggen omdat je weinig informatie geeft omtrent afstand in meter,dikte van plafonds (beton wel of niet gewapend) enz.

Zo ins blaue hinein zou ik zeggen kijk of je je Linksys kunt verplaatsen naar de eerste verdieping.
 
re

ik schat de muur van deze kmr naar de trap 1 cm en dan nog de vloer (platfond) 1 mtr ? dus 2 x 1 mtr

of het beton gewapend is zou ik niet weten ? hoe kan je daarachter komen?

Greetz
 
Kan zijn dat het op een bouwtekening staat maar je moet er niet te veel werk van maken.Verder zijn er natuurlijk nog vele andere mogelijke stoorzenders zoals dect apparatuur,andere draadloos netwerken,etc.

Kijk anders eens of verplaatsen een betere signaalsterkte geeft of een extra acces point.
 
Ik denk dat je de WRT54g of WRT54gs hebt. Voor beide modellen is een getweakte versie van de firmware beschikbaar. een stabiele versie kun je hier vinden. Bij mij gaf deze een enorme winst aan zendbereik.
En natuurlijk moet je de ideale positie van de router proberen te bepalen door het ding te verplaatsen en te kijken wat het effect daarvan is. Gewapend beton is een ding maar bijvoorbeeld aluminiumfolie als isolatiemateraal tegen het dakbeschot is ook zoiets..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan