Linksys wireless-G portable USB adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkvanden

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo,

ik heb vandaag een wireless router ic.m. een wireless-G portable USB adapter van het merk linksys gekocht. Ik heb deze usb adapter geinstalleerd op mijn computer (windows 98SE ) Dit ging goed, maar toen ik de usb adapter aansloot gebeurde er niks en de "Wireless Network Monitor" kan niet geopend worden. Kan het zijn dat deze usb adapter niet werkt i.c.m. windows 98 of doe ik iets fout? Ik heb hem namelijk ook, om te proberen, op een andere computer (windows xp) aangesloten en dit deed het wel gewoon.

Ik zie jullie antwoorden met belangstelling tegemoet.

Met viendelijke groet,

Dirk

Laatst bewerkt:
Staat dat Win98 toevallig op een PC die ook uit de Win98 tijd stamt? En is die XP PC nieuwer? Dan zitten er waarschijnlijk alleen USB 1.1 poorten op en geen USB 2 op die 98 PC. Pas op! Als dit het geval is kun je heel gemakkelijk de USB poort in je PC opblazen......

Hallo,

Het is een GenuineIntel
Pentium(r) 11 Processor
64.0 MB RAM

De XP computer is inderdaad een stuk nieuwer.
Hoe kom ik erachter wat voor een usb poort het is?

Als het een PII is is het vrijwel zeker geen USB 2! USB 2 werd geintroduceerd in 2001

is er een mogelijkheid om een usb poort 2.0 op m'n computer aan te sluiten?

Op internet vind ik:

Geschikt voor USB 1.1 en USB 2.0
Geschikt voor Windows 98SE, ME, 2000 of XP

Dus dat zou het probleem niet moeten zijn

Staat dat Wireless Netwerk icoon wel rechtsonder in je systemtray?

is het misschien een oplossing om windows xp om m'n computer te installeren?

XP gaat niet lukken op de PC....

Minimum geheugen voor XP is 128 MB
Je kunt redelijk [maar niet meer dan dat] werken met 256 M512 MB gaat soepel maar nog niet perfect
Vanaf 1Gbyte draait XP echt lekker...

Boven dien moet je een redelijke hardeschijf hebben, want alleen XP + Servicepacks en beveiligingsupdates, komt in de buurt van de 4 Gbyte!

Dat gaat die PII niet trekken.....

ME zou nog wel kunnen [dat is iets geavanceerder dan 98SE, echter geavanceerdheid "betaal" je dan weer met een "shaky" OS... 98SE in in die generatie de meest stabiele.....

Ik duiker nog even in en hoop dat ondertussen collega forummers hier ook bij toeval langs komen en met briljante suggesties bijspringen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan